• Korven27

Vill ha mer fritid och tid för familjen. Vad jobbar jag med då?

Ok så här är det. Jag tycker inte om att arbeta. Jag gör det men det är enbart för att jag måste få in pengar till räkningar och övriga saker.
    Det stör mig så oändligt att de bästa åren i mitt och min familjs liv går helt till spillo för att man måste vara ifrån varandra typ 10 timmar om dagen.

Finns det någon som har något förslag på arbete där man (missförstå mig rätt) "arbetar så lite som möjligt och tjänar så mycket som möjligt".

Jag har ingen akademsik utbildning eller något sådant.

• Svar på tråden Vill ha mer fritid och tid för familjen. Vad jobbar jag med då?
  • BymBym

Jag jobbar som personlig assistent. Ett dygn (lite mer) i veckan utom var tredje vecka då jag jobbar helgen också. På tre veckor jobbar jag 5 dygn. Blir 86 %

Ger hyfsat betalt pga ob och man är ledig ofta.

• Lurvenpajsaren

"Det stör mig så oändligt att de bästa åren i mitt och min familjs liv går helt till spillo för att man måste vara ifrån varandra typ 10 timmar om dagen."

Vad hemskt att du ser det så. Jobba deltid och acceptera sämre lön oavsett vad du jobbar med?

• BymBym
    Lurvenpajsaren skrev 2008-09-25 22:05:53 följande:
    "Det stör mig så oändligt att de bästa åren i mitt och min familjs liv går helt till spillo för att man måste vara ifrån varandra typ 10 timmar om dagen."Vad hemskt att du ser det så. Jobba deltid och acceptera sämre lön oavsett vad du jobbar med?
    Precis så gör vi. Jag jobbar 86% och min sambo 75-80%.

Men visst är det möjligt att hitta ett jobb som passar ens familj bättre.
  • Lurvenpajsaren

Då har ni hittat en lösning som passar er!

BymBym skrev 2008-09-25 22:07:42 följande:
    Precis så gör vi. Jag jobbar 86% och min sambo 75-80%.Men visst är det möjligt att hitta ett jobb som passar ens familj bättre.
  • modestyonly

Nattjobb, ger ofta bättre lön pga ob och då kan man gå ner i tid!! Men i första hand, se över livsstilen och se vad ni kan klarar er utan! Jag jobbar 75% och är ensamstående med dyr hyra, men väljer bort lyx, för livskvalitet och att finnas för mina barn!!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • BymBym
    Lurvenpajsaren skrev 2008-09-25 22:08:54 följande:
    Då har ni hittat en lösning som passar er!
    Japp
  • Lurvenpajsaren

Oj! Kom på att jag kanske ska förtydliga mitt inlägg: jag menade att mitt förslag var att gå ned i tid och acceptera en lägre lön. Inte att det skulle vara hemskt att acceptera det!

Lurvenpajsaren skrev 2008-09-25 22:05:53 följande:
    "Det stör mig så oändligt att de bästa åren i mitt och min familjs liv går helt till spillo för att man måste vara ifrån varandra typ 10 timmar om dagen."Vad hemskt att du ser det så. Jobba deltid och acceptera sämre lön oavsett vad du jobbar med?
  • romani princess

nattjobb är det allra bästa. mer betalt och mindre arbetstid.

• Firstandhappy

jag jobbar som personlig assisten 53% (kväll och natt) och mannen som säljare 90%(dag och kväll) , en av oss är alltid hemma med sonen och vi hinner träffas tillräckligt mycket och har en enligt mig mycket bra inkomst i förhållande till vad vi gör av med..

• BymBym
    Firstandhappy skrev 2008-09-25 22:12:37 följande:
    jag jobbar som personlig assisten 53% (kväll och natt) och mannen som säljare 90%(dag och kväll) , en av oss är alltid hemma med sonen och vi hinner träffas tillräckligt mycket och har en enligt mig mycket bra inkomst i förhållande till vad vi gör av med..
    Precis som vi Enda skillnaden är procenten
Svar på tråden Vill ha mer fritid och tid för familjen. Vad jobbar jag med då?