• Korven27

Vill ha mer fritid och tid för familjen. Vad jobbar jag med då?

Ok så här är det. Jag tycker inte om att arbeta. Jag gör det men det är enbart för att jag måste få in pengar till räkningar och övriga saker.
    Det stör mig så oändligt att de bästa åren i mitt och min familjs liv går helt till spillo för att man måste vara ifrån varandra typ 10 timmar om dagen.

Finns det någon som har något förslag på arbete där man (missförstå mig rätt) "arbetar så lite som möjligt och tjänar så mycket som möjligt".

Jag har ingen akademsik utbildning eller något sådant.

• Svar på tråden Vill ha mer fritid och tid för familjen. Vad jobbar jag med då?
  • BymBym

Jag jobbar som personlig assistent. Ett dygn (lite mer) i veckan utom var tredje vecka då jag jobbar helgen också. På tre veckor jobbar jag 5 dygn. Blir 86 %

Ger hyfsat betalt pga ob och man är ledig ofta.

• Lurvenpajsaren

"Det stör mig så oändligt att de bästa åren i mitt och min familjs liv går helt till spillo för att man måste vara ifrån varandra typ 10 timmar om dagen."

Vad hemskt att du ser det så. Jobba deltid och acceptera sämre lön oavsett vad du jobbar med?

• BymBym
    Lurvenpajsaren skrev 2008-09-25 22:05:53 följande:
    "Det stör mig så oändligt att de bästa åren i mitt och min familjs liv går helt till spillo för att man måste vara ifrån varandra typ 10 timmar om dagen."Vad hemskt att du ser det så. Jobba deltid och acceptera sämre lön oavsett vad du jobbar med?
    Precis så gör vi. Jag jobbar 86% och min sambo 75-80%.

Men visst är det möjligt att hitta ett jobb som passar ens familj bättre.
  • Lurvenpajsaren

Då har ni hittat en lösning som passar er!

BymBym skrev 2008-09-25 22:07:42 följande:
    Precis så gör vi. Jag jobbar 86% och min sambo 75-80%.Men visst är det möjligt att hitta ett jobb som passar ens familj bättre.
  • modestyonly