• Im Fabulous

"Yttre press lägges pga hotande fosterasfyxi (syrebrist)"

Som rubriken lyder. Det är vad som står i min förlossningsjournal. 10 minuter före yttre press fick jag värkstimulerande dropp.

VAFAN!? Det var ingen som sa NÅGONTING om någon syrebrist! Min sambo märkte inte heller någonting under förlossningen.

Saga hade dessutom "avdrag" för andning och hudfärg.

Jag fattar ingenting :S Höll mitt barn på att dö under förlossningen som jag tyckte gick så bra? Varför förklarade inget detta för mig? Eller överdriver jag? Är detta vanligt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 00:01
    Höll hon på att dö eller??

• Svar på tråden "Yttre press lägges pga hotande fosterasfyxi (syrebrist)"
  • Fridolino

Jag fick också yttre press och värk stimulerande dropp på förlossningen, jag va inte helle rmed på vad som pågick va helt borta men allt gick bra. Be att få gå igenom din förlossning med barnmorskorna så får de förklara det som är oklart för dig.

• LillaÄrtan

Jag hade då yttre press vid båda mina förlossningar...
    Om det är de som menas me att dem praktiskt taget hänger över ens mage  och pressar/trycker???

♥ Julie 0512 & Klara 0710 ♥
  • Im Fabulous
    LillaÄrtan skrev 2008-09-25 23:51:25 följande:
    Jag hade då yttre press vid båda mina förlossningar... Om det är de som menas me att dem praktiskt taget hänger över ens mage  och pressar/trycker???
    Ja precis..

Det är alltså 9,5 månad sedan jag födde vår dotter. Men läste igenom journalen nu..

Dottern skrek inte först när hon hade kommit ut, utan det tog en stund. Och jag blir så upprörd över att ingen talade om för oss efteråt att någonting höll på att gå illa.
  • mcsn83

Gick inte BM igenom förslossningen med dig i efterhand?

• Im Fabulous
    mcsn83 skrev 2008-09-26 00:01:33 följande:
    Gick inte BM igenom förslossningen med dig i efterhand?
    Nej. Det var en av många saker som glömdes bort. Det och att man fick äta på BB. Vi levde på choklad när vi låg där.
  • Fridolino

min barnmorska gick inte igenom förlossningen och inte mina vänners barnmorskor heller, men ber man om det gör dom det, eller ska dom göra det i allfall..? förlåt nu svarade jag men jag bara undrar..

• mcsn83

Jag födde i Lund och BM ringde hem till mig efter någon vecka och gick igenom förlossningen. Kändes skönt att höra "hennes version" eftersom man inte alltid har helt klart för sig själv . Synd att det inte verkar fungera så på alla ställen!

• mcsn83

Hon sa dessutom att om jag hade några ytterligare funderingar så var det bara att ringa henne.

• Fridolino

vilken bra BM du måste ha haft :)

• LillaÄrtan

Vi gick igenom min journal på efterkontrollen.... Men min BM har då aldrig sagt något om att det varit livshotande eller så. Aldrig hör talas om det tidigare...

♥ Julie 0512 & Klara 0710 ♥
Svar på tråden "Yttre press lägges pga hotande fosterasfyxi (syrebrist)"