• mussukka

NI som svettas ihjäl i värmen:

Vad gör ni för att svalka er.
    Jag har fönstren öppna men det hjälper inte..det blir ju nästan varmare..jag håller på o svettas ihjäl..känner mig svagare för varje dag..ju emr magen v'äxer ju jobbigare blir det ju.
    Har tänkt på o köpa en takfläkt till vardagsrummet..skulle nog ha på den 24/7.
    Försöker dricka mycket men d verkar inte hjälpa o jag känner mig inte mycke bättre för d...*usch*
    Vad gör ni??

/K
    32+0

• Svar på tråden NI som svettas ihjäl i värmen:
  • glidan

dragit ner alla persiener och har fönstrena öppna

funkar bra hos mig!!

• Calamity Jane

prova att ställa dig med handlederna under rinnande kallvatten. Det kyler lite tycker jag.

• maxmille

Sitter inne under takfläkten och äter isglass och dricker isvatten Hoppas det blir höst snart....!

• flygare

Hej
    Jag ligger naken i sovrummet med fläkten på och persienerna nere. Är på bf+12 idag ska ner till bm kl 14.00 och gnälla så jag får igångsättning snart

• mussukka

Ska nog köpa en takfläkt o d ska jag ha idag...ska säga till killen.
    Kallt vatten på haldlederna?Det ska jag prova.

flygare:Förstår att du måste vara rejält less nu..men kan inte låta bli o småle..d låter lite roligt att du ligegr naken under fläkten*heh*Jag har bf i slutet av augusti så jag kan lixom se mig själv i samma sits sen

• mava

Alla persienner ner dragna och fläkten på dygnet runt, ska åka iväg och kolla på en luftkonditionering, jag pallar inte mera, kosta vad det kostar vill, är i v32 & har hela långa varma sommaren kvar..........

• flygare

Ingen mening med att ha kläder, blir dyngsur direkt.

• S vali s

Vi köpte en bordsfläkt förra året, helt perfekt att flytta runt o få lite svalka där man befinner sig tex. vid dator, tv soffan eller vid sängen när det är dags att sova. Har nog aldrig haft så stor nytta av en så billig investering, kostade 98:- på Claes Olsson

• Zemiramis

jag plågas inte av värmen så mycket ännu, vilket är konstigt för i vanliga fall gör jag verkligen det. avskyr både äckelbollen (solen) och värme. avskyr att svettas. fryser hellre än är för varm. jag är .v33 och har också hela sommaren kvar, så tids nog kommer jag också ligga här och bara pusta...

jag har aldrig fönstrena öppet dagtid, vädrar kvällar och nätter när det är svalare ute. går gärna ut och sätter mig i skuggan. undviker äckelbollens strålar till varje pris. hm, fler tips har jag inte...tyvärr.

• Nirnaeth

Jag klär inte på mig förräns det är dags att gå ut, har fyllt kylen med svalkande dryker och frysen är full med isglass.
    Har en svalkande fläkt, som suger in luft utifrån och blåser in i rummet, men den gör ingen skillnad mer än att det blåser. Varken kallt eller varmt.
    Har dessutom små handfläktar som kan ställas framför datorn. Underbara, men man blir ännu varmare i ansiktet när man stänger av dom.

Svar på tråden NI som svettas ihjäl i värmen: