Ja, jag har varit med om det.
Vi gjorde en sån där abort där jag först fick en tablett att svälja på kvinnokliniken och sen 2 dar senare skulle jag föra upp 4 piller i musen för att..ja "få ut fostret".
Jag trodde allt gick som det skulle för att det gjorde fruktansvärt ont och det kom ut en massa otrevliga saker.
Men sen visade det sig en månad senare på återbesöket att jag fortfarande var gravid.
Som du säger, det visade sig svagt positivt.
Hon på kvinnokliniken sa att det kunde vara så att det visade positivt drygt en månad-två månader efter aborten trots att man inte var gravid. Kunde bero på många olika faktorer.
Men i mitt fall så gjorde dom ändå ett ultraljud på mig för att kika om det var så att det missvisade.
Men fostret hade överlevt! Och det hade inte tagit nån som helst skada sa dom.
Tankarna virvlade runt.
Specialläkare kom in och pratade med mig och förklarade att jag var så pass långt gången att tydligen hade inte aborten bitit på mig.
Vi fick oss en riktig tankeställare och beslöt oss för att behålla barnet. Svårt att förklara men det kändes på nått vis som att det var menat...
Så nu sitter jag här och ska föda inom 2 veckor...
Har försökt hitta fakta och info om det är fler som råkat ut för detta men det har jag inte gjort.
Läste en artikel om en tjej som hade "misslyckas" med sin abort. Och för henne hade det varit värsta mardrömmen.
Hon kände som om det var typ en alien där inne som vägrade dö.
Hon hade fått gå igenom en till, mycket mer komplicerad abort som hade tärt på henne rejält så...
vet inte om jag varit till nån hjälp, men ville bara dela med mig av mina erfarenheter...
Lycka till iallafall!
Och bara för att det visade positivt igen så behöver det ju inte betyda att du fortfarande är gravid. Kan ju vara att det där hormonet fortfarande finns i kroppen.
Men ha ändå i åtanke att det kan ju vara så..Så du tänker igenom hur du ska göra sen. =)
kram /SARA