• glader

Vart hittar jag BILLIGA rest-resor??

Någon som har något bra tips på vart man hittar billiga och bra restresor??

Jag håller koll på Aftonbladet, Fritidsresor, Apollo osv, men finns det nåt man inte bör missa? Helt plötsligt har jag drabbats av ett starkt sug att ta mig till Cypern, eller Kreta eller nån grekisk ö eller... ja, nåt medelhavs-aktigt helt enkelt!

• Svar på tråden Vart hittar jag BILLIGA rest-resor??
  • snysop

Höhö... billiga resor?! Svårt det där... Jag kände att jag bara måste iväg innan bebisen kommer (i nov) och tänkte att vi skulle ta någon billig resa till Kroatien osv. Restresorna börjar ca 4000 sek och då ligger hotellen ganska kasst till iaf på de jag kollat på. Så för oss slutade det med att vi åker till Malaysia nu i juli/aug. Totalsumman blir ändå nästan den samme för icke-restresor och 2 veckor i Malaysia.

Men när jag kollade på restresor så fick jag mail från Always och Ving. Men jag tror även att lastminute.com har? Lycka till!!

• glader

Jo, jag vet, vaddå "billiga" resor??? Jag tänkte mest att det kanske finns fler sidor än de "vanliga" man tittar på och tips man borde ta hänsyn till...

Men det gäller nog bara att vara ihärdig och inte alltför snål...

Ska dock kolla lastminute.com! Tack!

• olly

titta på detur.. kanske! /

Trevlig resa

• snysop

Jag blev faktiskt chockad över hur dyrt det var med charter inom Europa. Iaf om man vill bo nära stranden och nära "stan". 5-6000 minst får man räkna med och för det är det inte långt kvar på en flygbiljett till t.ex Asien.

Annars kan du ju boka enbart flyg och boende från samma resebyrå?

• Pirum

Vi satt igår och försökte bestämma vart vi skulle åka. Sistaminutencharter är ju snordyrt!

Vi bestämde oss för 10 dagar i Frankrike utan resebolag istället och för ungefär samma summa vi skulle fått någon ospecad charter för bestämde vi osss för detta:
    Flyg till Paris, stanna tre nätter. Sedan tåg till Juan-les-pins (tar ca 5 timmar) och leva badliv tills det är dags att ta tåget tillbaka till Paris och sedan flyga hem.

Jag kan knappt bärga mig!

• Poena

Det är verkligen urdyrt med restresor i år. Blev att jag och sambon hoppar över det i år därför, jag tyckte jag letade som en toking överallt och kunde inte hitta något vettigt för under 5000 kr per person..

• TessK

I torsdags kom jag och min man hem från Kreta.
    Sol och bad och härligt var det där..

Resan kostade 2400kr per person utan tillägg. Gick nog upp till ca 2900kr för toa och dusch på rummet och försäkringar och så.

Vi hittade resan på www.mytravel.se

• TessK

Är man flexibel och kan bestämma sig nära inpå resan så går det att få ner priset. Vi bestämde oss samma dag men vi pratade med ett par som bestämde sig tre dagar innan för samma pris.

Om man vill ha lite mer framförhållning kan man söka på reseaktioner på Mytravel.se.

Min jobbar kompis har hittat bra resor till bra priser på det sättet.

Svar på tråden Vart hittar jag BILLIGA rest-resor??