• Älskarlivet

Hur används glidmedel egentligen... Hur "tar man på"?

Ja precis som rubriken låter så undrar jag hur man använder glidmedel?

Jag har aldrig använt det innan....

1. Hur mycket ska man ta? En droppe eller en hel klick?
    2. Smörjer man in hela penis + runt min "öppning"?
    3. Var torkar man av det man sen har kvar på händerna?

/

• Svar på tråden Hur används glidmedel egentligen... Hur "tar man på"?
  • MansonDust

1. Det är rätt drygt så nån droppe räcker till mycket ! Tar man för mycket blir det FÖR mycket. Testa er fram.

2. Man kan ta lite fram på penis och sen lite runt din öppning och lite inuti. Men man gör som man vill, lagom är bäst.

3. ha en handduk brevid för ev. kladd.

• MayaS

hmmm funderar nog inte så mycket om hur mycket man tar när man väl gör det...

men vi tar nog på ollonet och smörjer in mig... blir en ingrediens i förspelet.... sedan hur mycket... hmmm finns nog ingen bestämd mängd men det blir nog närmare några kliclar än en droppe iaf..

och det där med att torka av.... vem bryr sig det är inte det jag tänker mest på under akten..*S*

Lycka till!!

• mia1980

1: Det beror på vilket glidmedel.

2: Det brukar räcka med att smörja runt öppningen. Behövs det mer sen är det ju bara att smeta på lite till

3: Jag brukar göra som så att jag har med en liten handduk med till sängen, bra att ha när man är klar sen om man inte vill ha sperma överallt...

Lycka till med att prova. Alltid kul med nytt

• mammagbg

Det är verkligen skillnad på olika glidmedel, "Klick" från Apoteket tyckte jag var kallt o kladdigt så nu sist köpte jag HEAT från Durex på Apoteket, det var mycket bättre...lenare känsla...mer som olja trots att det också är vattenbaserat...

• Älskarlivet

Tack för alla tips!!

Var på sexparty i fredags nämligen så plånboken är tömd nu .

Det var ett glidmedel/silikonmedel som skulle vara väldigt bra och "glatt".

Silikon i så man kunde ha det i håret hahaha... Hmm nåja. Glatt skulle det vara i varje fall så vi börjar väl med nån droppe då.
    Ska bli kul att testa eftersom jag aldrig testat innan

• brokig

Älskarlivet: låter som det blir en helkväll ikväll då

Vi kör lite glidmedel, kladdar in lite överallt och sen kör vi, här torkas inget av alls...

Svar på tråden Hur används glidmedel egentligen... Hur "tar man på"?