• Smyckis

vad kostar mat, drinkar och öl samt vini cypern (aiya napa)

Någon som nyligen varit i ayia napa?

någon vänlig själ som vill berätta om lite priser på öl, vin drinkar och mat?

skall resa i augusti!

• Svar på tråden vad kostar mat, drinkar och öl samt vini cypern (aiya napa)
  • tufs

Kommer tyvärr inte ihåg för det var 2 år sedan vi var där, men jag kan säga att priserna på det mesta är som här i sverige så ta med gott om fickpengar!!

• MammaFia

Vi var i Sandy Bay i april. Då var priserna som här hemma, men jag har hört att de höjer priserna lite till turistsäsongen som började i maj.

• ReRant

Dom har ju svarat?

Det är ett antal år sedan jag var där. Men priserna är i regel som i Sverige. Därför blev det ofta att vi som åkte tillbringade lite extra tid på hotellbalkongen och drack billig inhemsk sprit innan man drog ut.

50-65 spänn för en drink.
    25-35 spänn för en öl.
    100 spänn för en måltid.

För den som är ung och stark och orkar trängas med hjorder av människor kan nog få lite mer tilltalande priser inne på partygatan. Där luras man att komma in genom att bli erbjuden 10 vattniga tequilas gratis eller 2 drinkar till priset av ett. Det mesta är dock inte starkare än saft.

• Jannamia

Priserna är detsamma som hemma i sverige.... Tyvärr.

• Qetesh

Min mamma var där nu för en vecka sen...
    Allt var sviiiindyrt!! Dyrare än hemma tom!
    Men jag vet inte

• Jessica24

Mina föräldrar är där nere just nu och då jag pratade med dom så sa dom att där är dyrare än på andra ställen dom varit på (reser utomlands varje år).
    Som tur är så har dom råd med det och kan äta, dricka och shoppa precis vad dom vill. Annars är det ju inte kul att vara utomlands.
    Några priser har jag inte fått reda på ännu...

/Jessica24

Svar på tråden vad kostar mat, drinkar och öl samt vini cypern (aiya napa)