• N i n n i e

Langley travel med barn - Kreta eller Korsika?

Vi planerar en resa med Langley travel nästa sommar, 2 vuxna 2 barn (9 månader + 4 år).

Det som känns mest intressant är Ile Rousse på Korsika, hotell Napoleon Bonaparte eller Almirida Bay på Kreta.

Någon som varit där? Vilket är bäst? Tips? Vill höra ALLT! Cool

vecka 40
  • Svar på tråden Langley travel med barn - Kreta eller Korsika?
  • N i n n i e

men nååååågon!???

vecka 40
  • liane

hej hej har jobbat i Kreta för LangleyCool

• N i n n i e
    liane skrev 2008-09-27 20:58:21 följande:
    hej hej har jobbat i Kreta för Langley
    Aha!
    Vad tycker du om hotellet??! Var bor man bäst -nya eller gamla delen? Trippelrummen är så små i nya delen, men de kanske är bättre ändå? Berätta gärna lite!!!
    vecka 40
  • Deia

Almirida och Ile Rousse är väldigt olika. Almirida mer som en liten by, Ile Rousse som en liten stad. Om ni skulle rest utan barn så hade valet varit lätt - Korsika!
    Men med barn så blir det kanske annorlunda.

Hotellet i Ile Rosse har bättre mat och en mysig gammaldags atmosfär. Tänk på att nästan inget rum har balkong.
    Hotellet i Almirida ligger en bit från stranden och är mera som ett vanligt charterhotell. Passar nog barn bra.

På Langley hotellen bor bara svenskar och personalen är svensk. Också något att tänka på. Men maten brukar vara bra/ok.

Nu blev det kanske ännu svårare att välja
    Min favorit är Korsika! (Med undantag av slutet av juli/början av augusti - alldeles för mycket folk då.)

• N i n n i e

tack Deia!
    Är själv helt klart mest sugen på Korsika, men precis som du säger, kanske Kreta skulle passa bra när man reser med barn. Man blir ju fast på hotellrummet på kvällen och då vill man ju gärna ha balkong att sitta och njuta på!

Kanske ska titta runt lite till efter fler alternativ...

vecka 40
  • liane

Hej hej håller med Deia det är en bit ner till vattnet,sen finns det inte så mkt att göra i byn.Lite restauranger och nån bar,vill man in till Chania tar det 20 minuter.När jag arbetade där var det mycket barnfamiljer som reste dit,fanns även barnclub gratis.

• N i n n i e
    liane skrev 2008-09-28 19:45:13 följande:
    Hej hej håller med Deia det är en bit ner till vattnet,sen finns det inte så mkt att göra i byn.Lite restauranger och nån bar,vill man in till Chania tar det 20 minuter.När jag arbetade där var det mycket barnfamiljer som reste dit,fanns även barnclub gratis.
    hur tycker du själva hotellet är då? Var bor man bäst -gamla eller nybyggda delen?
    vecka 40
  • N i n n i e

Det känns mer och mer viktigt att ha ett bra hotellrum med balkong, där vi kan mysa om kvällarna när barnen sover. Sköna sängar och lugnt, tyst läge är också viktigt.

liane: Vilket är det absolut bästa trippelrummet? Skrattande Jobbade du där då den allra nyaste delen var byggd (byggdes 2006)?? Är den nya delen fräschare/bättre?

BF idag
  • Duckan74

2 kompisar med barn som varit i Almirida (2ggr) och varit lika nöjda båda gångerna.

• N i n n i e
    Duckan74 skrev 2008-09-29 11:53:28 följande:
    2 kompisar med barn som varit i Almirida (2ggr) och varit lika nöjda båda gångerna.
    låter BRA!!!
    BF idag
  • liane

Jag jobbade där 2004 så den nya delen hade inte byggts.Vi funderar själva på och åka dit nästa sommar.

• N i n n i e
    liane skrev 2008-09-29 14:24:06 följande:
    Jag jobbade där 2004 så den nya delen hade inte byggts.Vi funderar själva på och åka dit nästa sommar.
    OK! Glad
    BF idag
  • N i n n i e

Nån annan med erfarenheter av Langley?

BF +1
Svar på tråden Langley travel med barn - Kreta eller Korsika?