Är det för sent att säga förlåt?
När jag pluggade hade jag en killkompis, vi kallar honom Kalle, och vi träffades nästan bara på fester eftersom vi bodde långt ifrån varandra. Kalle och jag hade alltid roligt ihop och vi pratade ofta i telefon och mailade varandra mellan tillfällerna vi träffades.
Jag såg honom enbart som en kompis och jag trodde att han också såg mig som bara en kompis.
En dag fick jag ett mail från Kalle där han tagit mod till sig och berättade att han var kär i mig. Kalle var en blyg kille, så jag tror inte att det var helt enkelt för honom att skicka det här mailet.
Jag fick panik av mailet och jag var förvirrad, för det var inte vad jag väntat mig. Jag hade tänkt svara på mailet, men visste inte hur jag skulle uttrycka mig. Tiden gick och jag skickade inget svar. Kalle hörde aldrig av sig igen. Eftersom vi inte bodde på samma ort så sågs vi inte heller. Jag hade dåligt samvete länge, men allt eftersom släppte jag det.
Det här hände för tio år sen och jag har inte tänkt så mycket på det. Nu bor vi i samma stad och för några veckor sen stötte jag på honom. Jag låtsades inte se honom, men vet att vi kommer stöta ihop fler gånger. Jag vet att han såg mig, men han sa inget till mig. Allt sedan jag såg Kalle igen har jag inte kunnat släppa detta. Jag bette mig som en idiot.
Jag vet att det här hände för jättelänge sen, men jag kan inte släppa det.
Är det för sent att säga förlåt?