• Anonym (förlåt)

Är det för sent att säga förlåt?

När jag pluggade hade jag en killkompis, vi kallar honom Kalle, och vi träffades nästan bara på fester eftersom vi bodde långt ifrån varandra. Kalle och jag hade alltid roligt ihop och vi pratade ofta i telefon och mailade varandra mellan tillfällerna vi träffades.

Jag såg honom enbart som en kompis och jag trodde att han också såg mig som bara en kompis.

En dag fick jag ett mail från Kalle där han tagit mod till sig och berättade att han var kär i mig. Kalle var en blyg kille, så jag tror inte att det var helt enkelt för honom att skicka det här mailet.

Jag fick panik av mailet och jag var förvirrad, för det var inte vad jag väntat mig. Jag hade tänkt svara på mailet, men visste inte hur jag skulle uttrycka mig. Tiden gick och jag skickade inget svar. Kalle hörde aldrig av sig igen. Eftersom vi inte bodde på samma ort så sågs vi inte heller. Jag hade dåligt samvete länge, men allt eftersom släppte jag det.

Det här hände för tio år sen och jag har inte tänkt så mycket på det. Nu bor vi i samma stad och för några veckor sen stötte jag på honom. Jag låtsades inte se honom, men vet att vi kommer stöta ihop fler gånger. Jag vet att han såg mig, men han sa inget till mig. Allt sedan jag såg Kalle igen har jag inte kunnat släppa detta. Jag bette mig som en idiot.

Jag vet att det här hände för jättelänge sen, men jag kan inte släppa det.

Är det för sent att säga förlåt?

• Svar på tråden Är det för sent att säga förlåt?
  • Bubblan83

Det är aldrig för sent att säga förlåt.

• Anonym

nej. det är aldrig försent. prata med honom. ta en fika eller matbit. inte bara stressmöte på stan.

• trasselsudd

Nej, be om förlåt och förklara för honom så kommer det att kännas mycket bättre sedan.

• studentbruttan29

Det är aldrig försent! Ta reda på hans nummer, eller kolla om han finns på facebook eller liknande o skriv nåt meddelande.

• Anonym

Absolut inte...ni kanske kan få tillbaka det ni en gång hade. =) Annars så har du ju iaf gjort ett försök och kan känna dig mindre "elak"...lycka till!

• Trolovade

Nej, jag tycker inte att det kan bli försent att säga förlåt, men varför dra upp allt igen? Säker på att "kalle" skulle tycka att det var lika bra? Han måste ju känna sig ganska dum som inte fick något svar, skulle jag göra iaf... :-S

• Anonym (ledsen)

jag e ledsen ja o killen har bråkat o jag kan inte släppa det medans han går o lägger sig o säger att han e trött..orkar snart inte mer..kan tillägga att jag e gravid med tvillingar i vecka 28

• Anonym

Anonym (ledsen) skrev 2008-09-26 20:40:40 följande:

jag e ledsen ja o killen har bråkat o jag kan inte släppa det medans han går o lägger sig o säger att han e trött..orkar snart inte mer..kan tillägga att jag e gravid med tvillingar i vecka 28
    ?
  • ludenben

lite fel tråd??

Anonym (ledsen) skrev 2008-09-26 20:40:40 följande:
  • Silvermist

Om du känner på dig att du har burit dig illa åt skall du naturligtvis säga förlåt och då spelar det ingen roll när du säger det. Bättre sent än aldrig.

Om du däremot inte har gjort något egentligt fel kommer allt i ett annat läge och då kanske ett förlåt blir lite felplacerat. Att inte svara på hans mail behöver ju i och för sig inte vara fel och därför kanske inte heller förlåt framkallande.

Sens moral: Säg förlåt om du känner för det; strunta i det i andra fall.

Den andra sidan är om du skall ta kontakt med honom för att kolla av om det kan bli något mellan er. Detta är något annat än att säga förlåt och frikopplat från det, även om det inte är det i alla fall.

• Anonym (ledsen)
    Svar på #11
    ja hoppsan det blev ju helt fel..förlåt:)
  • ludenben
    grattis till tvillingarna!!
    Anonym (ledsen) skrev 2008-09-26 20:57:47 följande:
    Svar på #11ja hoppsan det blev ju helt fel..förlåt:)
  • Anonym (förlåt)

Tack för alla svar.

Jag förväntar mig inte att vi ska återgå till att bli kompisar, jag känner bara att jag vill förklara mig för honom. Jag har man och barn, så jag är inte ute efter något förhållande.

• inga76

Tycker absolut att du ska göra det. Kanske har han glömt alltsammans för länge sedan. Men, å andra sidan kanske han fortfarande har en liten tagg i hjärtat över det som hänt. Du har inget att förlora, men en chans bidra till helande. Go for it.

• Anonym (förlåt)

Jag har lyckats ta reda på hans mailadress. Det känns jobbigt att behöva dra upp allt igen, men det känns ännu jobbigare att inte göra det. Jag känner att jag vill be om ursäkt och förklara mig.

Svar på tråden Är det för sent att säga förlåt?