• månälva

Burberry klänning på Tradera

Har sett barnklänningar från Burberry på Tradera,oanvända med lappar kvar för 200-300 kr. Hur ser man om dom är äkta? För så billigt kan man inte sälja äkta Burberry klänningar? Nypris ligger ju på ca 2500 kr. Någon modemedveten som vet?

• Svar på tråden Burberry klänning på Tradera
  • FinalFantasy

Be dem fota alla lappar

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • 1978nettan

tror att man kan räkna med att 95% av det som säljs på tradera e kopior. det gör jag i alla fall

• månälva

Men är det någon som vet hur man ser skillnad på äkta och falska? På lapparna står det ju "Burberry",hur ska jag se äktheten?

• saffran

Kan du inte fråga vart de har köpt den? Om de har kvitto kvar? Köper man en lite dyrare klänning så kan det hända att man faktiskt sparar kvittot och kommer ihåg vart man köpte den.

• oOrosamarängerOo

Det ska alltså finnas en C.V.F kod på märkeslappen

• månälva

Tack SooJuicy för ditt svar! Hrm,det var just den klänningen jag såg! Haha,men nu vet jag säkert iaf!

• 1978nettan
    SooJuicy skrev 2008-09-27 17:03:09 följande:
    Alla burberrys plagg (utom babyskor, där sitter cvf på kartongen) är cvf märkta, har ganska bra koll på burberry, men kopior kan även ett otränat öga se lätt, de är inte speciellt bra sydda,  här är ett praktexempel på dålig kopia som ex kan köpas på turistorterna i Thailand. www.tradera.com/Burberry_Klanning___2_ar____R...
    hur ser man att det e en dålig kopia?
  • oOrosamarängerOo
    månälva skrev 2008-09-28 22:25:10 följande:
    Tack SooJuicy för ditt svar! Hrm,det var just den klänningen jag såg! Haha,men nu vet jag säkert iaf!
    Haha, jaså, vilken tur då
    1978nettan skrev 2008-09-29 09:10:51 följande:
    hur ser man att det e en dålig kopia?
    Kopier har inte cvf kod, oftast en svart liten lapp där det bara står burberry, burberry london eller liknande. Plaggen finns eller har aldrig funnits i burberrys sortiment, sömmarna är urusla, tygkvaliteten. Är väl det man ser med blotta ögat, sen säger ju priset enhel del oxå.
Svar på tråden Burberry klänning på Tradera