• TessK

Det är väl inte farligt att färga håret när man är gravid?!

En kompis sa att man inte ska färga håret när man är gravid..
    Är det verkligen sant? Låter konstigt tycker jag...

Jag är så i behov av att färga det lite mörkare nu... Är 27 i sommar och har flera gråa hårstrån....snyft...

• Svar på tråden Det är väl inte farligt att färga håret när man är gravid?!
  • kulapåmagen

ne det e inte farligt.. det kan bli lite annat resultat än du e van vid å det kan gå ur håret snabbare.. men de e inte farligt..

• LillaMilou

Nej, det är ingen fara. Det enda man kan tänka på är att håret kan få en annorlunda kvalitet när man är gravid och då kan nyansen bli något annorlunda mot normalt.

• Clown

instämmer med kulapåmagen, färgresultatet kan bli annat, och färgen går ur snabbare!

• LinaFina

Min Bm skrattade lite åt mig när jag frågade precis den frågan .. nej det e inte farligt eftersom det e sån kort tid du har det i ..
    Hårfärgen e lika nu som när jag inte va gravid funkar jätte bra att färga .

• TessK

Tack det kändes bra!

Då ska jag bara välja färg då...

• Mamma 80

Det enda osm kan hända är att färgen inte tar lika bra i håret när man är gravid...fråga mig inte varför, antar att det har något mer hormoner att göra. Jag har färgat mitt o det blev precis som vanligt.

mamma80/v.11

• maj72

Med risk för att många tycker att jag är för försiktigt så vill jag påpeka att här i Tyskland (där jag bor) rekommenderas INTE att färga håret varken under graviditeten eller amningen. Jag frågade flera barnmorskor och alla avrådde. Jag pratade också med en frisör och hon sa att det tar cirka 2-3 dagar tills alla giftiga ämnen (som går in i kroppen via hjässen) är ur kroppen. Enligt henne är det ett risktagande som man själv får bedöma typ som rökning, "inte alla som röker får cancer, men det är inget hälsosamt".
    Går själv med en hel del gråa hårstrån sedan förra sommaren (där jag blev gravid, ammar nu) och jag tycker definitivt att det är inte värd det att belasta bebben med några gifter som jag kan undvika så lätt.

• kulapåmagen

jag kommer själv färga håret under min grav nu.. jag e blond å kommer göra lite blonda slingor nu i början av augusti.. sen till hösten har jag bestämt mig för å bli brunett.. å tänker då färga håret fast jag e gravid.. alla kompisar som är å har varit gravida gör det.. enligt min bm e det ingen fara för bebisen alls..

• Mamma 80

Min frisör är superblond och kan ju informera att hon inte är det på riktigt. Hon har 2 barn nu och båda mår jättebra, trots att hon både jobbade in i det sista smt blonderade sitt egna hår..

Svar på tråden Det är väl inte farligt att färga håret när man är gravid?!