• Adolfina

Barnvagn för liten hiss

Är det någon som har tips på liggvagn som får plats i en liten hiss, vi har en äldre hiss som jag inte ens vet om det går att få in en barnvagn i, tror hissen är ca 1 m lång och 80 cm bred. Andra tips, finns det barnvagnar som man kan lyfta ur och lämna chassit nere, vill inte lämna hela vagnen i cykelförådet då det luktar unket där.

• Svar på tråden Barnvagn för liten hiss
  • Jossan

en duo kombi är det väl där man kan byta sitt resp liggdel med varandra och de kan man ju lyfta av... eller en sittvagn med lift kanske är lättare än en hel sitt eller liggdel..

kram J

• Lilla Linnéa

Sittvagn med lift är ngt smidigare än duovagnar och mindre.

• Adolfina

Tack så mycket för tipsen, och de tidigare trådarna är ju också till stor hjälp hade inte hittat sett dem. Ha en bra dag! Kram o

• magdalena 80

Hejsan!
    Mätte just min Emmaljunga Crossway (sittvagn med mjuklift), den e ca 104 cm lång om man fäller ner handtaget maximalt o 58cm bred. Så ganska liten får man den, men du bör nog kolla noga innan du köper någon vagn så att den faktiskt går in i hissen. Eller så kan du ju lämna själva vagnen nere i förrådet o bara ta med bärkassen upp (förutsätter att du köper en kombi eller sittvagn). Lycka till!

• pazzaragazza

hej, jag har samma problem (startade en tråd med samma fråga för inte så länge sen) och har gjort lite efterforskningar... det verkar som att emmaljunga crossway eller cerox är de vagnar som är "minst" på bredden och längden. vår hiss är bara 87 cm djup och vi tänkte köpa en crossway. då måste vi dock ta ur mjukliften med babyn i och fälla upp sitsen innan den går in men det kanske kan funka för dig också?
    lycka till!

Svar på tråden Barnvagn för liten hiss