• MY2004

Kan man byta blodgrupp?!"!!!

Jag har alltid haft blodgrupp 0, nu efter blodprov visar det sig att jag har blodgrupp A rhd positiv och är immuniserad: anti -c står det i protokollet. Alltså har jag påvisade antikroppar och är i grav v 30, så nu är jag jätteorolig, men vi väntar på fler provsvar i början på veckan. Tänk om det har bildats jättemycket i ilfart och bebisen mår dåligt? Är det nån som vet hur fort det växer? För fem veckor sedan hade jag knappt påslag alls, kan det ha hunnit bli jättemycket på en månad? Snälla skriv ett par hjälpande rader ni som vet. Spec MVC kunde inte hjälpa mig nu, men skulle ta reda på mer tills jag ska dit nästa vecka. Just nu känns det som jag knappt kan vänta dit, jag känner mig så utsatt!!!

• Svar på tråden Kan man byta blodgrupp?!"!!!
  • Nenne 71

Hur kan du ha bytt blodgrupp? Det går inte om du inte har fått väldigt mycket blod i ersättning (kommer inte på det riktiga ordet).

• One Wish
    Nenne 71 skrev 2008-09-26 22:53:07 följande:
    Hur kan du ha bytt blodgrupp? Det går inte om du inte har fått väldigt mycket blod i ersättning (kommer inte på det riktiga ordet).
    transfusion?
  • SannaStina

Du får nog bli benmärgs/stamcellstransplanterad först för att kunna byta blodgrupp från 0 till A. Har de verkligen fått rätt blodgrupp på dig förra gången?

Mamma till Max 061104 + förhoppningsvis ett syskon mars 2009
  • shammy

jag e 0 negativ och har fått sprutor i samband med förlossning och fvp just för att inte min kropp ska stöts bort ett eventuellt barn men jag tror att det heter anti D som jag har fått. Har aldrig hört att man skulle imunisera en 0+ kan det vara att du är 0- ?? och att din bebis kanske är A+??

• MY2004

Alltså, jag fattar just ingenting!!! Jag trodde inte ens att man kunde bilda antikroppar om man är positiv!

• Lilla Lycka

Ring och fråga MVC istället för att vänta till nästa besök om du är orolig. Har du tidigare vart konstaterad blodgrupp 0 kan du inte nu vara blodgrupp A utan att ha genomgått en benmärgstransplantation. Jag skulle i så fall be att de tog testet igen, nånstans har det blivit fel.

Svar på tråden Kan man byta blodgrupp?!"!!!