• Anonym (Ledsen)

trasig ruta i gammal glasdörr

Någon som vet vad det kan kosta (spekulera och gissa gärna också) att fixa en trasig glasruta som sitter i en dörr i en hyreslägenhet?

Vill veta då ekonomin är väldigt ansträngd redan, sonen på 3 år som lyckades ha sönder den fyller år om ca en vecka, har ingen försäkring förutom den vanliga som ingår i kommunals a-kassa (tror det ska finnas något sådant men jag har ingen som helst koll (, betalar alltså inget extra till något försäkringsbolag.

Nej jag har inget sparande heller som alla kommer säga att man måste ha. Det finns helt enkelt inte utrymme till det!

Vill alltså bara veta vad det kan kosta att fixa.

• Svar på tråden trasig ruta i gammal glasdörr
  • Anonym

Är det inomhus? Annars är det ju lätt att säga att någon kastat en boll genom rutan för då måste väl hyresvärden byta rutan?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym skrev 2008-09-27 09:03:10 följande:
    Är det inomhus? Annars är det ju lätt att säga att någon kastat en boll genom rutan för då måste väl hyresvärden byta rutan?
    Det är inomhus... vardagsrumsdörrarna har glasrutor i sig, 3 st på varje dörr (dubbeldörrar)
  • Anonym

Hmmm ok. Inte nåt specielglas alltså. Är alla rutor trasiga? De är ganska smala väl? Ca 25 cm max elelr så och så kanske 70 cm långa? MAx 500 skulle jag tro, men vet itne. Ring och fråga en glasmästare där du bor det skiljer massor beroende på ort.

• Anonym (Ledsen)

dom är 45x50 ca gissar jag på, och det är bara en som är trasig... Kan det vara en fördel om man ringer vaktmästaren och frågar? eller blir det billigare om man försöker fixa det själv?

• Anonym

Ring själv och fråga en glasmästare, sen ringer du vaktmästaren och talar om som det är, att det var en olycka och så frågar du honom/henne vad det kostar om han kommer och byter den.
    Är det dyrare än glasmästaren så säger du att du ordnar det själv ist och ringer tillbaka till glasmästaren.

Bättre att återkomma till glasmästaren än till vaktmästaren tycker jag.

Svar på tråden trasig ruta i gammal glasdörr