• Misse2003

Gungfötter till spjälsäng???

Hej!
    Tänkte höra om någon vet vart man kan hitta gungfötter till en spjälsäng.
    Har hört att det finns men har någon testat dem?
    Vår lilla kille gillar att bli vaggad och somnar bäst i sin babysitter som vi gungar på. Eftersom han nu vägrar att sova i sin säng kanske det skulle funka om det går att gunga den tror vi . Sover ju bra i vagnen...
    Någon som har testat???

• Svar på tråden Gungfötter till spjälsäng???
  • evita

jag har inte testat men vad jag vet så ska babyland ha... annars kan det finnas på köp&sälj sidor som vyssan lull tassar...

• Nilla73

Vi har vyssan-lull tassar, köpte dem i en vanlig babyaffär (260 tror jag att de kostade). Vi har inte lyckats få Axel att somna med hjälp av dem, men har hört att många andra gör det. Men de har ändå hjälpt oss för han sover lite bättre om nätterna. När han vaknar till lite och börjar röra sig, så gungar sängen honom till sömns igen. Var försiktig när du monterar dem, förborra är ett måste, men ett av benen sprack lite trots det för oss. (Har IKEAs Gulliver).

• Emma m Theodor

VyssanLull heter dem- finns i Babyaffärer. Theo var rätt likgiltid till vaggning när han var yngre- men nu när han är 10,5 månad älskar han att bli vaggad till sömns. Det funkar även att vagga honom till ro om han sover oroligt under natten.

• Jennie Brunflo

VyssanLull-fötter finns allafall här på Barnens Hus. Det kostar 230kr där.

• Rubia

För oss funkade det inte med VyssanLull fötterna men de gör ju ingen skada heller....

• hallonmissen

vyssan lull tassar är det bästa inköp vi gjort. Blev tipsad om dem här inne och vår dotters insomningstid har minskat rejält. Nu tar det ett par minuter att får henne att somna om. Förr kunde vi hålla på en timme åt gången. Jag säger bara köp dem du. Finns på barnens hus.

• Vågen

För oss funkar de jättebra! När Isak vaknar på natten fast han nyss somnat så är det jättebra att kunna vagga spjälisen så han somnar igen!

• Zebelon

Designetorget i Göteborg har dessa.

• MammaFluff

Hej!
    Det är ingen som har såna fötter att sälja billigt????

• MammaFluff

Hej!
    Jag har köpt tassar nu så jag vill inte köpa några här längre

• Nova03

Hej!
    Jag har en dotter på 1 år, och vi köpte gungfötter till sängen. Först var vi nöjda, men nu så här i efterhand så önskar jag att vi inte hade köpt dem. Nu är vi fast i ett evigt gungade till sömns och kämpar för att komma ifrån det.
    Men för att svara på din fråga så köpte vi våra på barnens hus.

Svar på tråden Gungfötter till spjälsäng???