• Ichund

Kan man tjäna några pengar på att ställa sig på en loppmarknad? Vad är t ex normalt att få för ett par nyare jeans?

Har en massa kläder som jag vill bli av med och många är fina, en del med etiketter och prislapp kvar på tom!

Vad tror ni är rimligt att få för peng för t ex jeans?

Kan man tjäna lite pengar på detta vis?

• Svar på tråden Kan man tjäna några pengar på att ställa sig på en loppmarknad? Vad är t ex normalt att få för ett par nyare jeans?
  • mimmi 1

på tradera köper ju folk grejer för dyrare peng än det kan kosta på rea! inte riktigt klokt så där tycker jag du ska lägga ut dina oanvända kläder.

Annars kan man nog få in en bra slant på loppis.. det som jag tycker säljer bäst, är leksaker, spel, pussel... väl rengjorda, paketerade, och snyggt upplagda! det som nästan aldrig blir sålt är böcker, dock inte sagoböcker, de går åt!

Kläder ska man stryka, och vika fint, så de ser frächa ut, de gånger jag sålt barnens kläder har jag gjort så, och allt har gått åt, medan "bordsgrannen" som hade sina kläder i en enda röra, inte fick ett enda plagg sålt! ett litet tips bara!

sålde en gång för över 4.000 på 1,5 timme!! kommer nog aldrig i mitt liv att få så hög timpenning igen

• LLNLLLNB

Det kan vara väldigt svårt att sälja på loppis. Det beror så mycket på vilken loppis det är, hur shoppingvilliga folk är just där.
    När folk går på loppis vill de ha allt i princip gratis är min erfarenhet.
    Kläder går helt klart bättre på Tradera!
    MEN även där kan det vara ett vågspel. Testa dig fram och lär känna marknaden innan du lägger upp 100 grejer till försäljning där, för du får ju betala till tradera även om du inte får varan såld. Man gör gärna en del misstag i början.

Svar på tråden Kan man tjäna några pengar på att ställa sig på en loppmarknad? Vad är t ex normalt att få för ett par nyare jeans?