• Nadines Mamma

Utstående öron!

Hej!

Barn har ju himla mjuka öron om man kännt på dem, dem viker sig väldigt lätt då dem ligger på kudden och sånt...Hon har även börjar ligga och dra sig i öronen och mikn sambo tycker dem står ut lite som brottaröron??
    Är de vanligt att dem gör de nu medans dem är så mjuka och kommer dem gå tbx sen för dem står ute lite!

ღ Nadine - Älskar dig såå obeskrivligt mycket ღ
  • Svar på tråden Utstående öron!
  • chupa chups

Bra fråga. Vår pojke är nu en månad gammal och han vill nästan alltid ligga med huvudet åt höger, vilket nu har lett till att höger öra står ut. Skillnaden på vänster och höger öra är väldigt tydlig. Jag vill också veta om det "går tillbaka" av sig självt sen...??

• Sofie o Eskil

Å jag vill också veta. Samma sak på min kille.
    Nån som har någon erfarenhet o vill dela med sig?

• Nadines Mamma

verkar dött här hehe

ღ Nadine - Älskar dig såå obeskrivligt mycket ღ
  • jennica23

min flicka slet jätte mycket i sina öron när hon var ca 7-8 månader. Vi var hos fotografen och tog kort när hon var ca 1 år och kollar man på korten ser man bara ett par öron som står ut hehe =) hon hade inget hår och då såg man det extra mycket.
    Nu är hon 4 år och har helt normala öron. Jag har även en kompis som hade en flicka med öron som stod ut jätte mycket och dom är helt normala idag också. Tror att när öronen blir hårdare så går det till sig.

• JGumsa

Om inte så syns det nog inte sen när de har hår Min gumma har också utåtstående öron men utan dem vore hon inte min charmiga lilla tös!Tror inte att det kommer synas när hon får mer hår.

• Amani

Lika med min pojke - han är tre nu och öronen står fortfarande ut, men det är inte lika markant nu när han har mer hår. Han är så söt så! Men visst är jag lite glad att min lillflicka inte böjer öronen hit och dit som han gjorde...

• fiamalm

Min kille har likadant, jag frågade bvc läkaren om det kommer att växa till sig, hon sa att det oftast gör det.

Det hon däremot sa var att de INTE blir utstående pga av att de drar i dom eller att de viker sig när dom sover. öron är så mjuka att de inte kan vika sig på grund av det utan att det är medfött.

• hallon80

Jag har utstående öron, min mamma...min son...går liksom i arv hos oss

Mina älsklingar A & F
Svar på tråden Utstående öron!