Påslakan som luktar diesel/bensin!
Någon som vart med om samma?
Har 3 dubbelpåslakan som är köpta på Jysk som ALLTID efter tvätt luktat antingen diesel eller bensin. Har lite svårt tat urskilja lukterna men nåt utav dom är det!
Någon som vart med om samma?
Har 3 dubbelpåslakan som är köpta på Jysk som ALLTID efter tvätt luktat antingen diesel eller bensin. Har lite svårt tat urskilja lukterna men nåt utav dom är det!
Så luktar väl alla nya otvättade sängkläder tycker jag.....
Fattar inte folk som bäddar med såna direkt utan att tvätta de!
Äckligt!!
Va, efter tvätt skrev du ju ser jag nu!
Är din maskin helt ok?
Ja jag förstår inte de riktigt heller. Trodde det bara var efter första tvätten men det blir så gång på gång. Men då påslakanet torkar så försvinner lukten och då luktar det bara sköljmedel. (har även bytte sköljmedel för att se om det var det) Ja alltså, eftersom att det enbart är på själva påslakanen det luktar och inte på kläderna så antar jag att tvättmaskinen tvättar som den ska. Hum. Kanske är nå medel i tyget som gör de?
Fick två påslakansett från Jysk i julklapp, dom luktade jätteäckligt även efter 2 tvättar, så jag lämnade tillbaks dom. Det går ju inte att sova i sånt.
Jag har påslakan från Jysk men har aldrig upplevt detta.....
Nää, vi har andra sängkläder från Jysk som är problemfria! Det var bara just detta det vi hade luktproblem med. Skumt!
Nu blir jag förvånad.
Kom på att skriva den här tråden pga att jag just höll på å tvätta dubbelpåslakanen.
Nu var maskin klar och då jag ska hänga upp det så är det bara det relativt nya som luktar en aning diesel eller vad det nu luktar.
Dom andra två (som är lite mindre än ett år gamla) luktar bara sköljmedel :O
Fan vad skumt!
Det är något i färg trycket, som luktar. jag har varit med om samma sak, de luktade så länge, så jag tröttnade, och slutade använda dom, på den tiden hade inte ättikan gjort intåg i vårt hem
Så, prova att tvätta dom igen, och tillsätt 1.5 dl ättika , häll det bara över lakanen i maskinen, och så dosera tvättmedel som vanligt.... sen skriver du i tråden och talar om ifall du lyckades;-9
glöm den där 9:an som hamnade längst ner, slarvade när jag skrev