• Fidelis ad urnam

På SVT1 just nu, sexleksaker, sex mm.

Klockan är 17:47 och det visas just nu ett program där de besöker en sexshop, visar sexleksaker, pratar sex osv osv.
    Om bara 30 minuter är det på samma kanal Bolibompa. Är det inte lite väl tidigt att visa sådana saker?
    Jag är absolut inte känslig, men hade mina syskonbarn på 5-1 år suttit framför TVn nu hade jag inte förväntat mig att de skulle se en uppblåsbar-analplugg på SVT1 vid denna tid.

Vad tycker ni om att visa sådant vid denna tid, strax innan Bolibompa?

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Svar på tråden På SVT1 just nu, sexleksaker, sex mm.
  • Miss Cee

Eftersom Barnprogrammen går på Barnkanalen numera så vore det ju rätt dumt om barn som väntade på Barnprogrammen kollade på SVT:

Ser inga problem.

• Miss Cee

Såg just på tv-tablån säger att Barnprogrammen fortfarande går på SVT: Vet inte om det stämmer eller ej, vet baar att det var sagt att de skulle sluta sända det i SVT från aug-sept ungefär.

Men men, ser ändå inget fel. Man måset ju inte parkera barnen där en halvtimme-timme innan.

• Fidelis ad urnam
    Miss Cee skrev 2008-09-27 17:53:56 följande:
    Såg just på tv-tablån säger att Barnprogrammen fortfarande går på SVT: Vet inte om det stämmer eller ej, vet baar att det var sagt att de skulle sluta sända det i SVT från aug-sept ungefär.Men men, ser ändå inget fel. Man måset ju inte parkera barnen där en halvtimme-timme innan.
    Iof, men om de redan sitter vid TVn? Ska man inte kunna lita på att SVT inte visar sexleksaker och pratar bröst, rumpor och sex vid denna tid?
  • SeTa

Jag tyker att det är ganska märkligt. Och om jag inte är helt ute och cyklar går bolibompa fortfarande på 1an på vardagar kl 17? Mina barn är vanedjur och sätter oftast på den kanal som dom brukar titta på. Och jag hade inte uppskattat att det då visas sexleksaker på samma kanal på samma tid.

• skorpionen80

Undrar hur många 5-1åringar (?) vet vad en analplugg är... Det värsta som kan hända är väl att de frågar vad det är?

• Fidelis ad urnam
    Svar på #5
    skorpionen80 skrev 2008-09-27 18:03:46 följande:
    Undrar hur många 5-1åringar (?) vet vad en analplugg är... Det värsta som kan hända är väl att de frågar vad det är?
    ska en 1-5 åring behöva höra en kille säga ur det han kollar på hos tjejer är bröst och rumpa först?
    Eller se hur de visar upp en lösvagina?
    '
  • skorpionen80

Fidelis ad urnam skrev 2008-09-27 18:10:12 följande:

Svar på #5ska en 1-5 åring behöva höra en kille säga ur det han kollar på hos tjejer är bröst och rumpa först?Eller se hur de visar upp en lösvagina?
    Jag kollar inte på programmet, men du sa att de visade upp en uppblåsbar anal-plugg. Då kan jag omöjligt veta allt som sägs och visas i programmet, utan jag utgår såklart från det som du sagt. Så ja, jag tror inte en 5-1 åring (vad är det för ålder??) tar skada av att se en uppblåsbar analplugg - något som 5-åringen antagligen inte har en aning om vad det är, utan associerar med en ballong, precis som de gör med kondomer. En 1-åring bryr sig nog inte nämnvärt om man pratar sex på TV. En 1-åring hade på sin höjd tyckt att vaginan ser rolig ut.
  • Fidelis ad urnam
    skorpionen80 skrev 2008-09-27 18:13:51 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2008-09-27 18:10:12 följande:Jag kollar inte på programmet, men du sa att de visade upp en uppblåsbar anal-plugg. Då kan jag omöjligt veta allt som sägs och visas i programmet, utan jag utgår såklart från det som du sagt. Så ja, jag tror inte en 5-1 åring (vad är det för ålder??) tar skada av att se en uppblåsbar analplugg - något som 5-åringen antagligen inte har en aning om vad det är, utan associerar med en ballong, precis som de gör med kondomer. En 1-åring bryr sig nog inte nämnvärt om man pratar sex på TV. En 1-åring hade på sin höjd tyckt att vaginan ser rolig ut.
    om din 7 åriga son eller dotter sitter och kollar då?
    Men visst, du tycker det är helt ok men jag tyckte det var fel tidpunkt att visa sådana saker.
  • xenaa

Måste fråga när slutade rogrammet? gör jag zappade över för att se vad det var för något men där var de inget sådant program.

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o3-o7 ♥
  • Fidelis ad urnam
    xenaa skrev 2008-09-27 18:50:40 följande:
    Måste fråga när slutade rogrammet? gör jag zappade över för att se vad det var för något men där var de inget sådant program.
    det sutade 17:50
  • NoXigen

Annars finns det tv tidningar och massa tv kanals info på nätet man kan kolla så dom små slipper se en analplugg eller två.
    Annars kan man oxå sitta med dom och kolla på tv eller bara starta den när det är bompa dax.

• xenaa
    Fidelis ad urnam skrev 2008-09-27 19:13:07 följande:
    det sutade 17:50
    Ahhh då måste jag ha precis missat det då..
    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o3-o7 ♥
Svar på tråden På SVT1 just nu, sexleksaker, sex mm.