Jag hatar min far och det blir bara värre och värre!!
Det mest naturliga är ju att man älskar sin far. Men jag kan inte. Jag känner enormt varma kärleksfulla känslor när jag tänker på min mamma.
Men när jag tänker på min pappa känner jag ingen kärlek, inte ens varma känslor, bara tomhet, likgiltighet och det blir bara värre och värre.
Min pappa har trakasserat mig fysiskt och psykiskt sen jag var liten...mestadels psykiskt, nåra få slag har det varit också. Kallat mig allt möjligt fult, hånat mig, tryckt ner mig. Det går inte att beskriva.
Det här höll på fram tills jag flyttade hemifrån för två år sen. Nu när jag bor hemifrån så har det förbättrats lite. Pappa och jag har fått en hyfsad kontakt, vi kan prata på telefon och vi kan spela onlinespel på datorn och så...men jag känner ingen kärlek...och har aldrig någonsin kännt mig älskad av honom heller. Och hela min uppväxt trånade jag efter hans kärlek och gjorde allt för att han skulle tycka om mig. Men det räckte inte. Han var bara glad ett tag och sen blev jag tvungen att göra nå nytt för att göra honom glad.
Hur som helst så har jag intalat mig själv att jag har förlåtit honom, att jag har gått vidare och lagt det gamla bakom mig.
Men uppenbarligen har jag inte det eftersom ett hat mot honom växer i mig....
Hur konstigt det än må låta så älskade jag honom när jag var liten...Han hade få stunder när han var riktigt snäll och dom lärde jag mig snabbt att ta tillvara på.
Men nu känner jag mig bara som en bitter hagga. Jag har börjat störa mig på mamma för att hon lever med honom fortfarande, det retar mig att höra henne säga nå positivt om honom...Jag vill inte längre att hon pratar om honom i min närhet. Känner mig bitter över att hon inte lämnade honom utan lät mig plågas.
Jag mår så dåligt av det här att jag måste lära mig tycka om min pappa igen för det här går inte.
Nån med erfarenheter av sånt här som kan komma med tips!