• Marra2

Pappret framför eller bakom fliken i pärmen?

Sätter du in dina papper bakom eller framför respektive flik om du sparar dem i en pärm.

Jag har valt att bara ha dessa två svarsalternativ...

Du som överhuvudaget inte sparar dina papper i pärm eller du som inte använder flikar behöver alltså inte svara

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pappret framför eller bakom fliken i pärmen?
  • W W

Bakom (något annat alternativ finns inte )

Don?t assume I?m not in to cheap meaningless sex ;)
  • slovenly

framför! men det är det ett evigt krig om här hemma....
    jag anser att man sätter tummen PÅ den flik man ska till å sen vänder upp fliken före!

♥♥Rasmus 070209♥♥Skitliten BF 081009♥♥
  • bigmacoco

Man lyfter alla papper före MED fliken, och där har man de papper som hör till flikan - dvs BAKOM.

• meya

Är inte vitsen med "fliken" att man ska kunna skriva på framsidan vad "kapitlet" bakom handlar om...

• studentbruttan29

ehm..bakom såklart.

• bisektris

Beror på vilken pärm. Normalt så sätter jag papper bakom flikarna, men i vissa fall blir det framför. Ett exempel är en arbetspärm, där fakturor som ska betalas sorteras in per förfallodatum. Genom att fakturan sitter framför fliken går det snabbt at se om det finns några fakturor som ska betalas ett visst datum.

• 7393173148208

Inser att de flesta svarar bakom men jag tror tanken från början är att ha framför. Varför har inte innehållsförteckningen siffran 1 i så fall? Vad skall sitta mellan innehållsfliken och flik 1 och varför finns det inget "sista" papper som skulle så att säga skydda det som sitter bakom flik 31? Sen är det ju praktiskt att kunna se vilken flik man har uppslagen. Man ser siffra 4 och det är den fliken i stället för att se flik 4 och tänka "just det, det här är flik 3...".

Svar på tråden Pappret framför eller bakom fliken i pärmen?