• Anonym (jobbigt)

Någon annan som fått super lång mens av att äta Cerazette?

Jag fick en son den 20 juni och jag vill nu inte bli med barn igen så jag började äta cerazette den 14 sep. Jag är van att innan graviditeten ha en mens som varade i 5-7 dagar. Jag hann ha en mens innan jag började äta Cerazette och då varade den i 5-7 dagar precis som innan graviditeten. Men som sagt så valde jag efter att ha varit på återbesök hos min BM att börja äta minipiller. Idag 13 dagar efter jag börjat äta dom har jag fortfarande mens och det ser inte ut som det kommer sluta inom de närmaste dagarna heller. Det kommer inte så mycket, men tillräckligt mycket så att man måste ha skydd och det är jävligt störigt. Är det så här det skall vara? Kommer det bli bättre eller skall jag lägga ner och välja något annat preventivmedel?

• Svar på tråden Någon annan som fått super lång mens av att äta Cerazette?
  • minnlis

Kan inte din mens bara vara oregelbunden nu i början?

• Anonym (jobbigt)
    minnlis skrev 2008-09-27 20:34:58 följande:
    Kan inte din mens bara vara oregelbunden nu i början?
    jo det skulle den ju kunna vara. men jag hoppas verkligen inte att det kommer ha mens typ hela tiden.
  • Kamikazee

Japp, jag hade en supermegalång mens när jag åt cerazette. Liksom du den andra i ordningen. Jag blödde i tre veckor. Inte mycket men tillräckligt för att jag var tvugnen att ha mensskydd. Nästa mens var dock normal, den nästa efter det uteblev och nästa kom som den skulle och var normal. Har dock slutat med minipiller nu och satt in spiral.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • minnlis

Jag äter cerazette, och jag kan få massor av mellanblödningar (mycket små) vilket gör mig tokig.. Men jag tycker du ska prova ett tag till, det kan vara mensen som inte kommit igång som den ska.

• Anonym (anna)

cerazette e som sagt minipiller och olika tjejer får väldigt olika symptom. en kompis hade mens hela tiden som hon uttyckte sig. jag har inte haft mens på 1.5 år typ. några små blödningar men inget stort.

• Anonym (jobbigt)
    minnlis skrev 2008-09-27 21:00:30 följande:
    Jag äter cerazette, och jag kan få massor av mellanblödningar (mycket små) vilket gör mig tokig.. Men jag tycker du ska prova ett tag till, det kan vara mensen som inte kommit igång som den ska.
    jo jag skall inte lägga ner än. Jag ville mer veta om det var normalt eller om jag var helt onormal
  • minnlis

Jag arbetar med en autistisk tjej som äter dessa piller, hon har aldrig mens.. Det kan faktiskt slå så också, vilket jag hoppas på!!

• Anonym (jobbigt)
    minnlis skrev 2008-09-27 21:17:16 följande:
    Jag arbetar med en autistisk tjej som äter dessa piller, hon har aldrig mens.. Det kan faktiskt slå så också, vilket jag hoppas på!!
    man kan ju alltid hoppas på att det vänder. eller så får jag hel enkelt byta
  • h81

usch o fy jaa....
    har typ haft mens hela tiden sen jag började äta dom för några månader sen så jag överväger starkt att lägga ner detta nu....
    dessutom har jag fått precis FULLT med finnar på hela ryggen
    ..o jag som hade hört att mensen i stort sett försvann med cerazette..

• Anonym (a)

Jag tyckte att de fungerade ganska bra den första månaden, de återstående två hade jag konstant mens och fick finnar. Lade av strax därefter, det fungerade inte att gå omkring och blöda jämt.

Vissa slipper mens helt med Cerazette, andra får bara mens ibland, ytterligare andra blöder hela tiden. Det är individuellt.

Svar på tråden Någon annan som fått super lång mens av att äta Cerazette?