• midjarie

Nån som har statisk fönsterfilm? Svårt att sätta upp?

Nån som har provat statisk film? Vitrostatic Brilliant. Svårt att sätta upp? eller smidigt?
    Typ som de här:
    www.mellmine.se/shop/catalog/index.php/cPath/115_119

eller är det bättre med de som har lim?

behöver nåt bra till fönstret

• Svar på tråden Nån som har statisk fönsterfilm? Svårt att sätta upp?
  • annmin

Har själv denna fösnterfilm
    www.designtorget.se/designtorget/se/kop_hos_oss/&ew_0_p_id=B8EB6004-92D6-406B-B457-BDB004D1FC32&product_category_id=f10a7cad-5452-40fb-ab5a-e9ce467b6042&comment=G4124&news=false&cat=Inredningssaker&relSno=41244123

Otroligt enkelt att hantera. Spreja bara med vatten blandat med några droppar diskmedel så går det enkelt att pressa ut luftbubblorna.

• Nebulosan

Har också den med pelargonier, den e ju sååå fin.
    Väldigt lätt att få dit och snyggt blev det. Det enda kluriga var att skära till den så den passade fönstret perfekt.

• versan

Hejja!
    Jag har den du visar och det sitter superbra på fönstrena.
     Fönsterfilm - classic ornament är det jag har,
    Jag sprayade fönstret med en svag duchsprayning så det blir lite fuktigt
    Jag måttade filmen så det satt snyggt på fönstret och sedan använde jag spackelspade och en frottehanduk runt bladet för att trycka ut allt vatten & bubblor.
    sedan skar jag bort överflödet med hjälp av en spackelspade (tryck in spackelspaden mot kanten av fönstret och skär snyggt bort resterna med en skalpell eller en vass mattkniv.)
    Sen när jag blev less så drog jag bara bort den och använde  Fönsterfilm - mikado, 45 x 150
    Det är inga problem att förvara dom heller bara rulla ihop dom och sätt ett gummiband runt tills du vill använda nästa gång.
    filmen är ju lite tjockare än vanligt traditionell fönsterfilm som lätt kan "korva" sig och bli super bubblig.
    Men jag Älskar dessa.
    Ska sätta det i Toafönstret så fort vi renoverat färdigt.

• midjarie

Tack för tips och kommentarer.

Kanske får ta å köpa någon av de statiska och testa. Låter ju kanon

Gäller bara att bestämma vilken...

• radhuskillen84

Hej!

Jag har svårt att få bort "fukten" under filmen. Här dragit en massa med fönsterskrapan men det ser ändå "fuktigt" ut utifrån :( kommer det torka bort av sig själv efter några timmar? Nu ser det hemskt ut utifrån

Svar på tråden Nån som har statisk fönsterfilm? Svårt att sätta upp?