• Sencha

Kan man köpa till fler plåtar till en ugn?

De två plåtar och en långpanna vi har förslår inte långt när man ger sig på ett riktigt bullbak. Kan man köpa till enstaka plåtar? Eller måste man försöka få fatt i begagnade, från någon som har en trasig spis?

Skriver ofta med bebis i famnen -> blir kortfattad, stavar fel. F'låt!
  • Svar på tråden Kan man köpa till fler plåtar till en ugn?
  • IS THIS IT

Det borde inte vara några problem. Antingen kan du vända dig till en återförsäljare av det märket och be dem beställa hem plåtar eller så ringer du direkt till tillverkaren. Vi hade sönder handtaget till vår ugn och ringde direkt till tillverkaren. De skickade hem ett nytt inom några dagar tillsammans med en faktura.

• Sencha

Det låter ju bra Ungefär vad ska man tro att det kostar?

• meic

dom jag hittade när jag googlade på "ugnsplåt" nu ligger runt 400 kr ungefär! måste ju finnas billigare... för det var dyrt!

• sommar2001

En plåt kostar mellan 250-500:- om det ska vara orginal.
    Beror ju på vilket märke och vilken typ av plåt det ska vara.

meic skrev 2008-09-27 22:00:04 följande:
    dom jag hittade när jag googlade på "ugnsplåt" nu ligger runt 400 kr ungefär! måste ju finnas billigare... för det var dyrt!
  • Sencha

Ah, ugnsplåt ska det förstås heta! Jag har annars provat med bakplåt eller bara plåt - och det senare är ju hopplöst

sommar2001 skrev 2008-09-27 22:06:19 följande:
    En plåt kostar mellan 250-500:- om det ska vara orginal.Beror ju på vilket märke och vilken typ av plåt det ska vara.
    Original struntar jag i, bara den passar i ugnen. Vi har en 50-bred spis. (Husqvarna Regina.)
  • norgesessan

Har jag också alltid undrat..Min mamma har en uppsjö av plåtar som hon behöll efter egna ugnsbyter, när min farmor bytte, med mer....
    Jag drömde om det engång....man gick in i en gedigen affär, typ som en möbelaffär, men dom hadde alla möjliga plåtar där istället...Bland annat dom vågiga baguetteplattorna..Tror jag diktade upp en bullplatta med..

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Sencha
    Fru Indosaurie skrev 2008-09-27 22:15:39 följande:
    Om ni råkar bo i hyresrätt så kan hyresvärden fixa.. annars har jag inget tips
    Nä. Eget hus.
  • Alvira

Jag har köpt både ugnsplåtar och galler till spisen från Electrolux webshop. De kostade ca 200 kr st. De är reglerbara, vilket var bra, då vår spis är ganska bred. De flesta andra plåtar jag hittade var för små. Men det tog ganska lång tid för mig att hitta det någonstans.

Svar på tråden Kan man köpa till fler plåtar till en ugn?