• Anonym

Är det egentligen en modersgestalt jag söker?

När jag var 6 år och gick på förskolan kände jag mig attraherad av en fröken där och jag visade mitt intresse genom att sticka henne i häcken med en penna *s*.

Sen började jag lågstadiet och blev (har jag förstått senare) tokförälskad i klassföreståndaren till en annan förstaklassare. Jag hade känslan av att jag bara ville hon skulle hålla om mig, hon var så vacker och varm och rar i mina ögon. Jag var 7 år och bara åsynen av henne fick mig att bli alldeles varm inombords. Jag ritade teckningar och gav till henne. Hon var väldigt fin mot mig men min egen lärarinna brydde jag mig föga om trots att hon var snäll.

Denna här som jag svärmade för var smickrad över min uppskattning tills jag var i tonåren och jag skämdes nästan till slut när jag mötte henne på stan och hon hälsade, log och tog upp hur gullig jag var med mina teckningar etc.

På mellanstadiet led jag under 3 år då min fröken var en häxa. Hatet var ömsesidigt!

I nian blev jag DÖKÄR i en annan lärarinna. Och jag berättade detta för henne ett år senare då vi umgicks som vänner och det var inte populärt. Hon ville aldrig veta av mig igen.

Har sedan haft ett antal förhållanden som lesbisk, enbart med äldre kvinnor i vuxen ålder.

Nu är jag själv mer än "mogen kvinna" och dras fortfarande till äldre kvinnor. Har gått och blivit helt galen i en kvinna som är nästan 25 år äldre än mig. Jag är runt 30 och hon runt 55 år. Jag kan inte hålla inne med saker trots konsekvenserna så hon vet ju om det, som alla andra jag känt uppskattning inför, det är inte det. Och alla utom "högstadiefröken" har ju tagit det bra.

Fast, jag vet inte....analyserer jag bara min självklara läggning eller är det nåt slags moderskomplex som gör att jag alltid lyckas attraheras av äldre kvinnor? Jösses! Hur skall det sluta? Kommer jag tråna efter 80-åringar snart eller?

Visst längtar jag som alla andra efter kärlek med trygghet och en varm famn och allt vad det heter, men det är ju även sexuellt. Jag har och tror aldrig jag kan bli kär i nån som är yngre än mig själv! Fast jag vill inget hellre, jag börjar ju själv bli gråhårig snart nu ju!

• Svar på tråden Är det egentligen en modersgestalt jag söker?
  • Livshlädje

Jag blir nyfiken på hur ditt förhållande med din mamma ser ut!

Såhär tänker jag; Om du har (har haft) en positiv o grundtrygg relation med din mamma och fått dina behov som bebis, barn och tonåring tillfredsställda av henne, och därmed inte har otillfredsställda behov som du försöker få tillfredsställda i relation till äldre kvinnor, så är din fascination för äldre kvinnor sund och okej. (förlåt för världens längsta mening! ).
    Om det är tvärtom så känns det som om risken är storatt det kan sluta olyckligt för både dig och den andra kvinnan.

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
Svar på tråden Är det egentligen en modersgestalt jag söker?