• Ninjisen

Skulle du tatuera ditt barn eller partners namn på din kropp?

Jag ska tatuera in min dotters namn... Hon är en viktig person i mitt liv och det är inget jag kommer ångra någonsin, tycker det är sött..
    Kanske med personnumret brevid.. Eller hennes lilla hand/fot...

Jag och min man har länge pratat om att vi ska tatuera in våra namn... Läste runt lite på olika relaterade trådar och många tycker det att man kan ju absoluuut inte tatuera in sin älskades namn.. För man vet ju aldrig hur länge förhållandet håller.
    Sant!
    Men är man smart gör man en tatuering som går att täcka över om det nu skulle ta slut... Tatuerare idag är så skickliga, så det är inget problem.

Jag och min man har varit gifta i snart 2 år... Och jag ger honom mitt löfte om igen eftersom jag gör detta... Det är en väldigt fin sak att göra...
    Jag älskar honom över allt.... Och skulle det nån gång ändå ta slut så är det bara att täcka över tatueringen med en annan....

Hur tänker ni.. Skulle ni göra det för att visa kärleken till erat barn/partnern?

• Svar på tråden Skulle du tatuera ditt barn eller partners namn på din kropp?
  • Maddiie

Jag har mina barns namn på ryggen =0)
    O min mans namn har jag inte, men skulle kunna göra det
    Håller med dig, det går o tattuera över =o)

• fru bengtsson

Jag har mina barns namn på fotleden.
    Min mans namn skulle jag nog också kunna tänka mig att tatuera tror jag, och även OM vi en dag skulle separera så skulle det inte vara hela världen om den inte gick att täcka över - han har ju ändå varit en väldigt viktig del av mitt liv under lång tid.

• Snäckan6

Både jag och min man har våra barns namn intatuerade (exakt likadana, fast hans är något större) och sen har han mitt namn på underarmen och jag hans namn i svanken.

• Tina och Fredrik

Jag har barnens namn på ryggen och ska lägga till makens namn senare.

• FinalFantasy

Jag har planerat göra barnens nästa sommar som armband runt armen

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • dio

Jag skulle kunna tatuera in både barn och mans namn.
    Jag har inga tatueringar själv (än i alla fall) men ser så här på tatueringar;
    Det man tatuerar in betyder något för en just då. Om det visar sig att man inte har samma intressen, är kär i samma man om 10 år så påminner tatueringen en om något som har betytt mycket för en i en viss del av livet.

• mammatillMilo

Jag förstår inte det där med att man inte ska tatuera in sin älskades namn.Även om det tar slut så är det ju ett minne och en betydelsefull del av livet..Om det inte är en tvåmånaders flört=)

Jag vill inte göra det för jag vill inte ha mer text på kroppen.. men jag tycker inte att det är konstigt att göra det..

• caca

Barnens namn tycker jag e en toppen ide men att ha sin sambo/man skulle jag ALDRIG göra... Man kan istället göra barnet namn samtidigt

• Eva S

Barnens namn har jag redan på ryggen. Men hur mycket jag än älskar min man så kommer hans namn aldrig att hamna på min kropp. Det känns inte riktigt lika rätt på något sätt. Det är inte av rädsla över att förhållandet kan ta slut.

• Jossi78

Jag har alla barnens namn in tatuerat, men skulle aldrig tatuera in gubbens namn! Av den enkla anledningen att jag inte vill

Before you touch my heart. You have to "fuck" my brain first
Svar på tråden Skulle du tatuera ditt barn eller partners namn på din kropp?