• är du min

Nattlampa i badrummet...

Hade tänkt installera en dimmer i badrummet, för att slippa blända bebisen på natten, men fungerade tydligen inte när man har lysrör. Så nu behöver jag tips på andra lösningar. Det finns inget uttag i badrummet, förutom till rakapparat. Vad kan man ha då?

• Svar på tråden Nattlampa i badrummet...
  • Pysselgalningen

Det finns ju numera massor med lampor som går på batterier. Nått sånt kan ju vara en lösning

• fiamalm

Vi köpte napplampan på ikea, den är uppladdningsbar och behöver alltså ingen ström. Den funkar jättebra i badrummet.

• skruttan82

Jag har också köpt en nattlampa på ikeas barnavdelning.
    Den har jag jämte sängen men går alldeles utmärkt att bära med sig så den är uppladdningsbar..

Så här er den ut:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60062165

Finns i Blå, Röd & Grön..

• Dollars matte

Annars kan ni ju byta taklampa, till en som går att dimmra. Finns många fina för bara ett par hundra, se till att det är en armatur som är anpassad för badrum bara.

Gift dig inte för pengar, det är billigare att låna dem
  • fiamalm

Det är aboslut billigast att köpa ikeas nattlampa istället för att köpa en ny lampa eller dimmer till taklampan...ljuset av ikeas lampa blir så pass bra att det går utmärkt att tex byta blöja, iallfall när man har fått in snittsen;)

• Ms Kanga

jag köpte en batteridriven på Jula med rörelsesensor så den tänds automatiskt när man kommer ut i badrummet

• Isch

Det finns ju sånna små lampor som man sätter direkt i eluttaget, de kan sitta i hela natten & lysa. Lagom starka brukar de vara. Finns med säkerhet på claes ohlsson, jula osv. :)

• m1nn13

Dot-it från Osram... perfekta! Självhäftande små ficklampor liksom! Hittar du där du köper glödlampor, Ica Maxi har såg jag. 3 st kostar under en hundralapp!

• Milda M

Måste man gå in i badrummet på natten? Har aldrig gjort det med min dotter, hade extrablöjor vid sängen om hon bajsade på natten.(vilket hände en gång tror jag...)
    Lycka till!

• Abessiniern

Milda M skrev 2008-09-28 21:46:25 följande:

Måste man gå in i badrummet på natten? Har aldrig gjort det med min dotter, hade extrablöjor vid sängen om hon bajsade på natten.(vilket hände en gång tror jag...)Lycka till!
    Vår dotter bajsade varje natt i flera månader, så ja vi gick till badrummet varje natt minst en gång. Vill inte precis sova med en bajsblöja bredvid sängen och i vår familj tvättar vi händerna efter blöjbyte med tvål och vatten, vilket vi inte har i sovrummet. Vi hade också IKEAs nattlampa, funkade kanon. Jag hade en sån vid sängen också som jag tände när jag skulle ta upp dottern från hennes säng till vår och amma.
  • fiamalm

Milda M skrev 2008-09-28 21:46:25 följande:

Måste man gå in i badrummet på natten? Har aldrig gjort det med min dotter, hade extrablöjor vid sängen om hon bajsade på natten.(vilket hände en gång tror jag...)Lycka till!
    Om man har en bebis som kissar överallt så vill man byta i badrummet, han bajsade även massor när han var liten. (pojkars små snoppar har ju en förmåga att kunna få strålen att vinkla sig både här och där)

När han blev äldre bytte vi inte på honom längre för han slutade att bajsa.
  • är du min

Tack för alla bra tips, får åka en sväng idag å kolla.

fiamalm: jag har jobbat dagis i ca 7 år, så snittsen har jag. Det blir nog värre för sambon:)

Milda M: Skötbordet kommer finnas i badrummet, som ligger typ fem steg från sängen. Så det blir ju inte så långt att gå...
    Sen brukar det ju vara trevligt att tvätta händerna efter ett byte av bajsblöja.

• Gumsan85

Vilken bra idé. Det har jag inte ens tänkt på. Man blir ju själv blind när man ska upp 1000 gång/natten för kissandets skull och hur kommer inte bebisen att reagera då. Det får nog bli ikea snart då. Tusen tack! /Anna

• Tre skorpioner

Here we come Ikea...
    Bra ide!

Tack!!

• N i n n i e
    m1nn13 skrev 2008-09-28 20:59:27 följande:
    Dot-it från Osram... perfekta! Självhäftande små ficklampor liksom! Hittar du där du köper glödlampor, Ica Maxi har såg jag. 3 st kostar under en hundralapp!
    Instämmer -Osrams självhäftande är superbra. Har satt våran på en hylla så ljuset riktas uppåt -det är perfekt!
    BF idag
  • Milda M

Det är alltid lika roligt att lägga in ett annorlunda inlägg... och självklart går man väl upp och tvättar händerna och slänger blöjan då man bytt en bajsblöja oavsett var man är... men... bebisen behöver inte följa med.
    Peace.

Svar på tråden Nattlampa i badrummet...