• skruttan82

Friggs brustabletter

Jag undrar hur det är med friggs brustabletter med järn och c-vitamin, är det någon som blivit rekomenderad dom av BM?
    Dom säger ju alltid att man ska "i samråd med läkare/BM äta tex vitamintillskott" så står även på friggs hemsida då man kollar vad som är okej under graviditet.

Därför undrar jag helt enkelt är dessa tabletter okej eller är de mindre bra så man ska ta dom som finns på apoteket istället?

Bild på produkten

www.friggs.se/default.asp&ptid=3715

Lite svamligt men ni hajjar nog..
    Ha en trevlig söndag!

• Svar på tråden Friggs brustabletter
  • Trinity78

Vad jag har läst så är det ingen större skillnad på olika märken. Köp det som är billigast.

Reproductively challenged
  • skruttan82

Fast jag tänkte mer på det man får information av hos BM, att man inte bör ta naturpreparat osv utan samråd med BM//läkare.. Så jag undrar helt enkelt om någon fått okej att ta dessa..

• Stina24

Jag äter järn + c vitamin friggs brustabletter och min bm sa inget om det när jag sa att jag tar dom. Hon sa bara att jag ska väl fortsätta ta dom.

• Millis86

jag äter me friggs fast tuggtablett multivitamin + vitlökskapslar...o de kunde ja fortsätta me sa min BM

• Carrie

Jag äter oxå Friggs järnbrus, bm sa inget om det.

Carpe Diem!
  • skruttan82

Tackar för svaren!

Då till en följdfråga...
    Man har ju hört en hel del om att man kan bli rätt dålig (hård) i magen av järntabletter..
    Har ni blivit det av brustabletterna också?
    Eller är dom skonsammare?

• VeronicaVeronica

Jag tycker de är bra och upplevde ingen skillnad med magen när jag började med dem.

Svar på tråden Friggs brustabletter