• Svar på tråden Sanna spökhistorier och övernaturliga händelser! del 4
  • Tussebus

Vet inte om d e nån spökhistoria direkt men iaf: Jobbar på ett äldreboende. Där har vi ett rum som tycks dra till sig samma typ av sjukdom/ symtom. 90% av de som bott i d rummet har lidit av kohl med svåra andningsproblem! Mina kollegor berättar att d spökar. Har inte själv varit med om d förutom att när man ligger i vilorummet ( i källaren) hör man hur nån drar tvättvagnen över golvet men man vet att ingen e i tvättstugan som ligger vägg i vägg. Fast d kan iofs lika gärna komma från någon av avdelningarna ovanför i huset...

Två kollegor t mig stod o prata i avdelningsköket. Då sätter plötsligt spisfläkten igång! Det är en knapp som man måste trycka in för att den ska sättas på. Ingen av dem var i närheten av den. Till saken hör att en gumma just hade dött på avdelningen..

• Tvillingkaktus

När jag var liten så hade jag besök av en ängel. Folk har nu i efterhand sagt att det måste vara dödsängeln, men det vägrar jag att tro på!

Vi bodde i en lägenhet på 4 vån. Jag låg i min säng på kvällen och skulle sova när jag plötsligt hör hur någon hoppar ner från fönstret till mitt golv. (fönstret var stängt och ingen kan klättra upp fyra våningar på en kal vägg)
    Jag hör fotsteg kommande mot mig och jag blir lam av skräck. Jag ligger på mage med ryggen bar och vågar inte röra mig. Fotstegen stannar vid min säng och jag känner en kall mun mot min rygg. Kalla läppar som med en rysning sprider värme över hela min rygg. Och så plötsligt är allt borta och jag ligger och darrar ensam i min säng.

Vågade inte berätta detta för någon förrän i vuxen ålder. En del ler lite åt mig och säger att jag måste ha drömt. Det vill jag också tro, men innest inne så vet jag att jag var vaken.
    En del säger att det var min skyddsängeln som hälsade på, en del säger att det är en dödsängel (enligt vissa så är det tydligen så den gör när den märker någon) Själv vet jag inte vad jag ska tro....

• Beckey

Fast jag är skeptiskt så har det hänt mer eller mindre konstiga saker som jag inte riktigt kan förklara (fast detta är jag fortfarande skeptiskt.. skulle nog bli för läskig om man började tro på det ) det är lite som jag har en egen hjälpreda det började när jag var liten, saker som jag lekte med rörde sig framför mig, för ett tag sen när jag sätte upp glasen i skåpet så funderade jag på att göra om lite men undrade hur jag skulle ställa dem. När jag skulle a ett av glasen så for det snabbt bort från mig. jaja tänkte jag, jag låter glaen stå där då

När jag sover hos mina föräldrar så har jag somnat med kjuset på nä jag läst.. varje gång så är det släckt när jag vaknar... har testat det några gånger... sista gången så vakna jag till på natten och tänkte "ha det e bara inbillning" men ne ljuset släcktes, samtidigt har man sett en skugga gå omkring i huset.
    Och på morgonen när jag ska duscha brukar jag ta på säkerhetskedjan.. min sambo åkte iväg tidigt till jobbet också och låste dörren men han kan ju inte sätta på säkerhets kedjan innifrån. Men när jag skulle gå och göra det var den redan på..konstigt tyckte jag..

haha detta är ju väldigt små saker... men ändå konstiga tycker jag

• Beckey

måste ävern tillägga att när jag tex ska titta på tv eller lyssna på radio så har de sätt på sig av sig själva.. tv:n brydde jag mig inte om men radion blev jag lite skraj när den kom igång på hög styrka :P

• KristenTjej84

Jag har sett både Jesus några gånger, o änglar några gånger.
    En ängel berättade för mig vad som kommer hända i framtiden, då jag var 15 år, deppig o ville ta livet av mig.
    Samma dag hade jag sagt till Gud att om jag någonsin kommer att få några barn att kämpa för i framtiden, så måste han visa det för mig kommande natten annars skulle jag ta livet av mig.
    Samma natt såg jag ängeln och han berättade för mig att jag i framtiden skulle få en son. Det räddade livet på mig.
    Man kan bokstavligen säga att det var en räddande ängel skickad av en räddande gud.

• Tussebus
    Svar på #4
    Intressant Beckey. Säker på att det inte är du själv som har sådana krafter? :) Jag vet att det finns, men minns inte vad d heter.
  • Lill Prinsessan

Men vad jag ryser... härligt att läsa allas berättelser!
    Aquarusgirl hur såg du gud? var det mitt på dagen? har du sett han fler gånger?

• Lill Prinsessan

Vad heter en sån kraft? som du beskriver Tussebus?

• noodle

Telekinesi heter d väl? När man kan röra på saker med tankens kraft.

Svar på tråden Sanna spökhistorier och övernaturliga händelser! del 4