• Nizzon

1,5 år dricka thè med honung?!

Min son har varit väldigt hostig, så min man gav honom en flaska med thè och lite honung på natten. han vart tokig när det tog slut och ville ha mer! men är det så bra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-28 17:54
    det hjälpte föresten! sov skönt resten av natten...

• Svar på tråden 1,5 år dricka thè med honung?!
  • THEA och Grodan

Får han det på flaska så är det väl honungen som kan vara skadligt på tänderna, men detta löser ni ju genom att borsta dom efter drickandet. The kan väl göra honom pigg, men skadligt tror jag knappast det är.

Tilde 980430 och Alexander 070818 och förhoppningsvis en liten 2009
  • jen bossman

om ni borstar tänderna efteråt så är det väl ingen fara...?

• THEA och Grodan

Honungsvatten är ju det bästa mot hosta, är du orolig angående att ge honom the kan du ju ge enbart honungsvatten

Tilde 980430 och Alexander 070818 och förhoppningsvis en liten 2009
  • menta

Det fick alltid sonen när han var liten och var rosslig, han hade förkylningsastma. Vi var bara noggrann med tandborstningen efteråt.

• Nizzon

Är inte thè vätskedrivande?
    kan det spela någon roll?

• mamma till 3 små

min dotter få varmt honungs vatten så länge det inte är jämt så är det ingen fara med tänderna ..

själva honungen lindrar hosta och hals iritation..

Alma 04 & William 06
  • Liiii

Rätta mig om jag har fel, men barn ska väl inte äta/dricka honung då det är något i det som kan vara giftigt för små barn.

Lukas 070530
  • Frecklebex
    Svar på #8
    Livsmedelverket avråder att ge honung till barn under 1 år, eftersom det finns sporer från Clostridium botulinum som kan förorsaka förgiftning hos spädbarn. Denna form av botulism drabbar inte vuxna
  • Mollan

Men TS barn är 1,5 år och kan alltså äta honung utan risk.

Svar på tråden 1,5 år dricka thè med honung?!