Varför grönt bajs plötsligt??
Min son är drygt tre månader och har hela tiden haft senapsgul, lös, gynig avföring. Sedan en vecka tillbaka är den grön och lösare?
Någon som vet vad det kan bero på??
Min son är drygt tre månader och har hela tiden haft senapsgul, lös, gynig avföring. Sedan en vecka tillbaka är den grön och lösare?
Någon som vet vad det kan bero på??
Grönt bajs kan bero på olika saker...
Något man ätit (ex spenat, starkmat, grönmögelost)
Kan bero på att barnet är fökylt.
Sen beror det oftast på hur snabbt maten sugs upp från tarmen.
Då kan det få olika färg.
Helt normalt iallfall
Det kan också bero på att han inte får i sig den feta mjölken. Prova isåfall att ge samma bröst igen efter rap innan han får andra bröstet
Min tös hade också grönt bajs en persiod-har alla barn. Säger också som föregående...När de får i sig mkt av densöta mjölken, som kommer först då kan de få grön avföring. Tror jag läste lite om det på amningshjalpen.se också-bra sida! Inget farligt vilket fall.
min tjeje fick så runt 3 månader med, vet ej vad de beroedde på men de gick över efter ett par veckor....
Min dotter på 4 månader har också precis fått det och jag funderade på att lägga ut en tråd. Så inge konstigt alltså?
Så fick Filippa förra veckan när hon började bli förkyld, var då drygt 3veckor gamal...
dom kan få grönt bajs om dom sväljer mkt luft också har vår bvc-läkare sagt..
Hade också att göra med deras galla och sönderfall av bilirubin har jag för mig. Kan också få grönt bajs av en förkylning med är ju oftast det andra...
Min dotter hade oxå det några dagar när hon var 3 månader. Det berodde visst på galla som kom med avföringen ut och var inget konstigt alls!
Skönt att det verkar vara normalt. Man blir ju lite orolig när det ändrar sig så plötsligt.
Min dotter fick grönt bajs när jag ammade henne typ hela tiden. Kan bli så om de får i sig mycket at den första mjölken.
Mina 3 mån bebisar har olika färg på bajset, ena har grönt och andra senaps gult
Dom kan också få de om dom har virus i kroppen :)
Beror oftast på galla eller förkylning, som skrivits ovan men det kan också bero på infektion i magen. Inget jag brukar bli orolig för men det kan ju alltid vara bra at stämma av med BVC om du är orolig.
vet inte om min fråga hör hit men min kille på 7,5 månad ahr bajsat grönt och funderade på camilla87.s svar och bobo.s. Om det är virus eller infektion ska man ta det till läkaren?
Tjenix. Ludde hade plötsligt grönt bajs en dag och jag panikade i vanlig ordning ;) Ringde till distrikstsköterskan som informerade att det var helt normalt . En anledning sa hon var att mjölken gått genom tarmarna snabbt, det var dvs inte lika "processat" och fick av den anledningen en grönaktig färg.