• Sencha

Tvätta skumgummimadrass? Få ur vatten?

Vi tyckte det var dags att tvätta skumgummimadrassen i sonens växasäng - den har varit med om en del. Så förra helgen fyllde vi badkaret med vatten och lät skumgummidelarna ligga i där ett tag.

Skumgummit har sedan legat på tork i trädgården, på olika håll, och sedan inomhus. Det finns fortfarande en hel del vatten kvar inuti...

Vi börjar känna att vi gjort bort oss. Eller ja, sambon säger "köp nytt!". Men det måste väl finnas något sätt att få ur vattnet - eller?

Jag har provat att lägga en handduk runtom och trycka, och då får man ju ut lite vatten, men så kan man ju inte hålla på tills man får ut allt...?

Skriver ofta med bebis i famnen -> blir kortfattad, stavar fel. F'låt!
  • Svar på tråden Tvätta skumgummimadrass? Få ur vatten?
  • Kristin24

behövs nog en press för att få ur vattnet

är nog till att köpa ny, tyvär

Go och glad Kexchoklad
  • Krabbolina

har ni en byggfläkt så kan ni sätta den framför där, eller kanske en braskamin.

• isisisis

Kanske lite fel årstid att göra det på.

Jag gjorde det på sommaren,hade likadana problem som du.

Det tog ett jäkla tag innan vattnet var borta,men jag hade den på balkongen i solen.Länge.

Till slut torkade det.

Lycka till iaf

• ElinOlsson

Jag har tvättat skumgimmimadrass, dock bara sköljt av där "olyckan" hänt, men sen har jag ställt den på kant på längden i badkaret. På så vis rinner vattnet ned i badkaret. Den har torkat över en dag, men då har som sagt inte hela madrassen varit blöt. Tycker ändå det gått fort. Emellanåt har jag kramat ur vattnet som samlats längst ned.

• Calexico

jag skrattade så jag grät när jag läste din insändare, och sambon likaså, han gjorde nämligen för några veckor sedan exakt samma sak med vår sons madrass och den är fortfarande inte torr!! Och då har vi haft den liggande, stående, inomhus, utomhus OCH en varmluftsfläkt stående 10 cm ifrån den i några timmar. Snacka om att det känns som man gjort bort sig!

• Venna

Har gjort exakt samma sak!

Jag knölade in den i torkskåpet med det hjälpte ju inte ett dugg.

Till slut fick den stå i badkaret tills det värsta hade runnit av och den bara var lite lite fuktig. Då la vi massa handdukar över den och sedan ett stort täcke ovanpå det som dottern fick sova på. Fungerade utmärkt, handdukarna sög ut allt vatten. Vi fick byta handduk några gånger då de blev lite fuktiga. Men det tjocka täcket gjorde ju att dottern aldrig blev blöt iallafall.

• spjuff

Hej jag har tvättat min bil inredning ok de är skumgummi stoppning som jag har okså tvättat ok jag har kramat ur en del vatten ur dom ok sen har jag haft dom i torktumla dom sen när skumgummit blivit varm så har jag hängt dom de blev så varm att de började ånga från dom så dagen efter var dom nästan tor lite fuktig bara :) mvh lucas

Svar på tråden Tvätta skumgummimadrass? Få ur vatten?