-
-
Svar på tråden Ektorp-sticker det ut mycke dun från dynorna?
-
jag har inte märkt alls att det sticker ut dun!
Har haft min soffa 4 år nu -
Jodå, visst sätter man sig på en och annan fjäder-penna ibland!!!!
Men det är ju bara att dra ut den isf...
-
När vi köpte dem gjorde hoppade det ut mycket fjädrar. När vi ringde och klagade på detta sa de att det var fel på våra kuddar och vi fick nya. På dem sticker det väldigt sällan ut någon fjäder.
-
Nej, har aldrig sett/känt någon fjäder
-
Nån gång då och då, men inget man stör sig på.
-
I vår Ektorp stack det ut massor med fjädrar.
Det var en av anledningarna till att vi lessnade och bytte. -
Köpte en Ektorp för ett par månader sen, och har dragit ut hundratals fjädrar sen dess. Vi har tyget Redeby-beige. Kan det vara så att trådtätheten i just detta tyg är mindre, eftersom det dessutom inte går att tvätta i maskin? Vi ringde i alla fall IKEA, och idag kom det helt nya sittdynor med lastbil; bara att byta. Ni som har andra tyger; är det lika illa där?
-
jag har inte haft några problem med det alls.
jag har tre tyger: idemo beige, en mörkblå (inte den som finns nu, lite ljusare) samt en varm-ljus-beige med relief-blom-mönster. Samma för alla tre tygerna. -
Jo, rätt mycket. Tror min kldesel heter Idemo Beige.
-
jorå ,det kan sticka ut lite nu o då.... har en randig klädsel.. blå o vit.
Men jag är nöjd ändå -
Jag är inte nöjd med sofforna i övrigt heller. Min 3-sits har jag haft i ca 6 år och den är snart SKROT! Nedsutten som tusan.
-
Ella Mia skrev 2008-10-01 21:17:04 följande:
Jag är inte nöjd med sofforna i övrigt heller. Min 3-sits har jag haft i ca 6 år och den är snart SKROT! Nedsutten som tusan.Fast kan man räkna med en så mycket längre hållbarhet på IKEAs soffor? Nu har de förvisso 12 år garanti, men 6 år sedan hade dwe inte det. De är nog bättre idag. -
nej!
-
För att svara på frågan, enda gången jag upplevde problem med dun var när jag tvättade kuddfodralen. Då var det en hel dun överallt typ.
-
Ikea har 10 års garanti på ektorp soffan, så om man har klagomål på den är det ju bara att kontakta Ikea. Tror att de blir glada om de får in klagomål så de kan åtgärda felen i framtiden!
Jag har två tyger och har som sagt aldrig haft det problemet, inte ens när jag tvättade sittkuddarnal, endast ett par fjädrar fick plockas bort! -
Vi har två vita soffor och jag tror aldrig jag sett några fjädrar.
-
Jag har svarta tyget...och massor med dun så irriterande.
-
Duracellkaninen: sittdynor inte nytt tyg va?
-
Ja!
När man byter ser det ut som ett hönshus!
Men de är sååå sköna! -
Vi fick helt nya sittdynor, vilket var bra eftersom de "gamla" ju hade tappat en hel del dun. Vi trodde vi skulle få nytt överdrag att trä över innerkudden, men vi fick som sagt nya dynor istället. Superbra!