• Mannehkunda

afrikansk butik i Sthlm???

Är det någon som kan tipsa om någon MYCKET välsorterad butik i sthlm som säljer afrikanska produkter, främst mat och sånt??

Mvh

• Svar på tråden afrikansk butik i Sthlm???
  • viracocha

Vad för mat är det du tänker på?
    Vet att det finns en butik på söder någonstans som har mycket Afrikanska prylar. På Hornsgatan har jag för mig.

• Mannehkunda
    viracocha skrev 2008-09-29 11:00:54 följande:
    Vad för mat är det du tänker på?Vet att det finns en butik på söder någonstans som har mycket Afrikanska prylar. På Hornsgatan har jag för mig.
    Är det inte mest heminredning där? Vet att det finns två butiker där...

Vill hitta chilisåser och sånt, en speciell buljong m.m...
  • viracocha

Ah då vet jag inte. Men säg till om du hittar! Tanzanisk chilisås är så jäkla god.

MrsManneh skrev 2008-09-29 17:45:23 följande:
    Är det inte mest heminredning där? Vet att det finns två butiker där...Vill hitta chilisåser och sånt, en speciell buljong m.m...
  • gutegirl

Finns nån i tunnelbanan på Hötorget också, och Taj Mahal har väl en del grejer.

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • mamma är bäst

Har i alla fall tidigare funnits en i närheten av rådhuset, en gambiansk kvinna som driver, och har m ycket västafrikanska prylar och mat.

• Mannehkunda

mamma är bäst skrev 2008-09-30 12:55:30 följande:

Har i alla fall tidigare funnits en i närheten av rådhuset, en gambiansk kvinna som driver, och har m ycket västafrikanska prylar och mat.
    Just det, Fatous, tack henne hade jag glömt
    Ska gå dit. Just Gambianska produkter jag söker

tack!
  • Mannehkunda
    Mrs Moneybags skrev 2008-10-01 07:08:05 följande:
    Det är kanske den här butiken ni talar om? www.ggkiky.com/Fast det verkar inte vara så mycket gambianskt där. Men den ligger också på Kungsholmen...
    Nej den heter Fatous+ nåt mer... Jag minns att det ligger en annan butik precis bredvid, kanske den du länkade till?

Men tack ändå!
Svar på tråden afrikansk butik i Sthlm???