• Miss Maya

Gravid i v. 40 - flytningar som rinner längs med benen eller fostervatten?

Det gjordes en hinnsvepning på mig i måndags och sedan dess har det hänt lite saker, men inget jättespännande. Förutom att jag sedan i torsdags haft betydligt mer flytningar. För det var precis vad de sa att det var på förlossningen idag när jag var inne och kollade.

Men då undrar jag... Ska flytningar, även om man tydligen kan få rikliga sådana i slutet av graviditeten, RINNA längs med benen? Först så var trosorna blöta, som att jag kissat på mig, sedan låg jag i sängen och kollade på tv ett tag, reste mig upp och kände hur det rann, som vatten. Inget megasplosch, eller något, men ändå, för mig känns det lite väl för att vara flytningar? Eller, någon mer som haft det så och det har verkligen bara varit flytningar?

• Svar på tråden Gravid i v. 40 - flytningar som rinner längs med benen eller fostervatten?
  • mona83

Jag hade så med sonen trodde det var fostervatten som kom.
    Men på mitt överburenhets kontroll sa dom att det var flytningar för vatten var det inte såg dom på ul.

• Miss Maya

Ah ja. Jag får väl tro dem då. Ska till läkare imorgon. Får se vad hon säger också. Det känns bara så märkligt, eftersom jag knappt haft några flytningar alls under graviditeten, inte mer än vanligt i alla fall och nu rinner det längs med benen...

En önskedröm det med att det skulle vara fostervatten kanske.

• mona83

jag trodde det var vattnet själv för att få så mkt flytningar kändes ju helt omöjligt i min värld.
    Var runt v 40-42 som det var så

• denna där
    Svar på #2
    Miss Maya skrev 2008-09-28 23:51:59 följande:
    Ah ja. Jag får väl tro dem då. Ska till läkare imorgon. Får se vad hon säger också. Det känns bara så märkligt, eftersom jag knappt haft några flytningar alls under graviditeten, inte mer än vanligt i alla fall och nu rinner det längs med benen... En önskedröm det med att det skulle vara fostervatten kanske.
    Jag sipprade fostervatten dagen innan min dotter kom. Då droppade det och rann längs benen.
    Så jag hade ju "varit med" så att säga...
    Med sonen upplevde jag typ exakt samma sak. Bombsäker på att det var det igen var jag när jag kontaktade förlossningen som avfärdade det med flytningar....snoopet för mig Jag som var såå säker...

Har du varit inne på förlossningen idag och dom har kollat dig så kan du nog vara relativt säker på att det är flytningar och inte vattnet.
    Men är du osäker och orolig kontaktar du självklart förlossningen igen om någon dag för kontroll!
  • Thessia

Så var det för mej och då var det mitt vatten som sipprade...

(¯`°?.¸♥ Elias 2oo7o628 ♥¸.?°´¯)
  • Miss Maya

Tack för era svar. Jag ska ju som sagt till läkare imorgon, så får se vad hon säger också, men på förlossningen idag var BM tvärsäker på att det var flytningar. Fast de har ökat på sedan de började i torsdags och nu har vi ju kommit så långt som till att det rinner längs med benen... Jah jah, man kan ju hoppas på att man inte behöver ha det så alltför länge.

• mona83

På mig rann flytningarna längst benen speciellt när jag ställde mig upp. Själv är jag än osäker, efter 2.5år, om det verkligen var flytningar som dom sa och inte vattnet som sipprade lite. Låter ju ganska otroligt att man kan få såna flytningar

• Veliga Mamman

Jag var in till förlossningen i slutet av min sista grav. för jag trodde också det sipprade fostervatten. De gjorde en gyn.koll och sa att det är inte fostervatten och så fick jag åka hem.
    Veckan efter var jag ner på UL och de upptäckte då att det nästan inte fanns något fostervatten kvar... Undrar vart det tagit vägen eftersom de sa att det inte var det som rann ut...

Om det fortsätter så be dem kolla igen. De har prover de kan göra för att se om det är flytningar eller fostervatten. Men innan du åker in så ha binda på dig så vätskan samlas i den för de kollar den (det gjorde de ialla fall förrut).

Lycka till

• MamiDiddi

Jag hade också så att det rann nedför benet när jag reste mig upp vid några tillfällen. Och jag kände skillnad på vanliga flytningar och det där. Ringde till förlossningen och bad att få komma och kolla, men därinne sa dom att det bara var vanliga rinniga flytningar och att det var normalt i slutet av graviditeten :/ Fast någon vecka eller två efter det så blev han född.

• VulgusProfanum
    mona83 skrev 2008-09-29 00:15:12 följande:
    På mig rann flytningarna längst benen speciellt när jag ställde mig upp. Själv är jag än osäker, efter 2.5år, om det verkligen var flytningar som dom sa och inte vattnet som sipprade lite. Låter ju ganska otroligt att man kan få såna flytningar
    Att du har så kraftiga flytningar så att de "rinner efter benen" låter lite märkligt. Har du varit inne och kontrollerat dig efter det att det började rinna mer?
    VulgusProfanum- Your personal entertainer
Svar på tråden Gravid i v. 40 - flytningar som rinner längs med benen eller fostervatten?