• Anonym

Hur är ert sexliv efter 8-10 år eller mer tillsammans? Normalt att det inte funkar längre?

Vad har ni för sexliv, ni som levt ihop i 8-10 år eller mer?
    Är det normalt att man knappt tänder på varandra längre? Är orolig..
    Skriv gärna hur länge ni levt ihop, om ni har barn, hur gamla ni är också

• Svar på tråden Hur är ert sexliv efter 8-10 år eller mer tillsammans? Normalt att det inte funkar längre?
  • Anonym (m)

Hm, svår fråga. Det går ju verkligen i perioder.
    Det har eg aldrig varit något problem innan vi började försöka skaffa barn och var "tvunga" att ha sex visa perioder. Då har det varit lite mekaniskt.

Med min förra pojkvän blev sexet dötrist efter tre år. Men med min man som jag snart varit tillsammans med i åtta år är det fortfarande mestadels helt fantastiskt. Men visst, inte alltid. Kan ju bero på att man är trött eller har mycket på jobbet.

• Anonym (S)

Det går i perioder...

Mest för att jag äter antidepresiva mediciner som gör att lusten minskar...

Men när jag väl har humöret uppe för det så har vi bättre sex nu än när vi var nyförälskade.
    Vi har snart varit tillsammans i 10 år.

Nu är det mer kvalitet än kvantitet så mycket bättre sex och vi vågar utförska fler områden tillsammans och vågar säga till varandra när något inte känns bra eller om vi vill prova något...

• Anonym

Nu har jag och min man varit tillsammans i 7½ år och sexlivet är just nu toppen. Visst har vi perioder när vi inte har så mycket sex, men vi jobbar på det. Vi har två små barn på 3,5 år och 5 månader så ibland finns inte orken där helt enkelt. Nu har vi sex varje dag... man behöver känna närheten så att man inte "glömmer" att man är älskande och inte bara mamma och pappa.

• Anonym (10 år)

Vi är inne på vårat 10e år och det blir bara bättre och bättre. Det är upp och ner som för de flesta men så länge man ger sig själv tid hittar man tillbaka till älsklingen, och sängen, igen.

Vet inte hur det är för andra kvinnor men själv behöver jag knuffas ut i sadeln.  Kan ibland "ställa upp" på lite äktenskapligt samliv för jag vet att så fort vi börjar så kommer lusten smygandes.  Tar tom eget initiativ då jag vill ha lusten tillbaka men inte hittar den själv. 
    Barnaskocken är mellan 2 och 11 år så vi inte så mycket egentid heller. (4)
  • Lis Alm

Håller med Anonym, man bör själv hjälpa till att jobba med sexlivet så att det inte blir tråkigt. Det går nog upp och ner för de flesta.
    Den närheten man får vid sex är mycket speciell. Efteråt så är det enklare att känna närhet, ge en kram, puss och säga att man älskar varandra.
    Sexlivet blir inte roligare än vad man gör det till ;)
    Så använd fantasin och kör igång =) Lycka till!

• cissi24

Här är det inga problem. Visst kan det ta 2 veckor ibland mellan gångerna men det är sällsynt och det beror ofta på att viär trötta eller sjuka när tar så lång tid.

Annars är det samma heta känslor som innan

• Anonym

Det går upp och ner....under småbarnsåren var väl inte lusten på topp men nu när dom är lite större 6 & 9 år så har sexlivet tagit fart igen. Vi har varit ihop i 11 år(jag är 29 & han är 32) och just nu är det bättre än någonsin.
    Jag kände/tänkte ett tag när jag inte hade någon lust att...hmm tänder jag verkligen på honom...men vi pratade ut om både det ena och det andra och allt blev så mkt bättre.
    Nu har vi sex ca 5 ggr veckan....för kunde det vara på en månad.

Känns något fel försök ta redan på vad det beror på så ska du se att det ev kan lösa sig!

• Janneman

Jag och frun har varit ihop sedan 1981. Och vi har ett bra och intressant sexliv. Och tre snart vuxna barn.

• Anonym (8)

Jag och min fd man var tillsammans i åtta år och vi vårt sexliv var hett och intensivt under alla år, och förmodligen det som var bäst med vårt äktenskap. Dock tog vi igen det och hade inte sex alls de sista tre månaderna innan vi skiljde oss. Jag hade träffat en annan och ville helt enkelt inte längre ha min man.

• Anonym (8)

Glömde säga att vi inte har några barn. Vi var 28 och 32 när vi skildes.

Svar på tråden Hur är ert sexliv efter 8-10 år eller mer tillsammans? Normalt att det inte funkar längre?