Hur ofta äter din 3-månaders bebis?
Undrar hur ofta din 3-månaders flaskbebis äter (om det nu spelar någon roll om man ammar eller ger ersättning). Min dotter äter var tredje timme, och enligt NAN-förpackningen är det för ofta...
/Elin
Undrar hur ofta din 3-månaders flaskbebis äter (om det nu spelar någon roll om man ammar eller ger ersättning). Min dotter äter var tredje timme, och enligt NAN-förpackningen är det för ofta...
/Elin
Barn i den åldern äter så ofta och så mycket dom behöver. Sonen åt varannan timme dygnet runt i den åldern, äldsta åt nästan exakt var 4e timme. Var 3e timme är helt normalt för en 3 månaders att äta.
sonen äter oxå ungefär var tredje timma, blir 3 mån nästa vecka, åt varannan timma fram tills för nån vecka sen, jag har helammat men nu får han ersättning på dagarna och jag ammar bara morgon o kväll men dom äter ju tills dom blir mätta så det är ingen fara, det är nog mer ungefärliga siffror, är dom inte hungriga så äter dom inte!
Båda åt varannan till varje timme dygnet runt fram till 6 månader. Helt i sin ordning alltså.
min 3.5 mån äter ca var 3-4h under dagen, sen evt 1 ggr mellan 20 och 07. Totalt 5-6ggr per dygn. Hon har alltid ätit större volymer än på förpackningen. Strunta i dom siffrorna, de är ett ungefärligt genomsnitt... Huvudsaken e att din unge mår bra o växer :)
Enligt den här omröstningen verkar det visst vara var tredje timme som är det vanligaste...
/Elin