• Eliin80

Hur ofta äter din 3-månaders bebis?

Undrar hur ofta din 3-månaders flaskbebis äter (om det nu spelar någon roll om man ammar eller ger ersättning). Min dotter äter var tredje timme, och enligt NAN-förpackningen är det för ofta...

/Elin

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta äter din 3-månaders bebis?
  • Cecese

Barn i den åldern äter så ofta och så mycket dom behöver. Sonen åt varannan timme dygnet runt i den åldern, äldsta åt nästan exakt var 4e timme. Var 3e timme är helt normalt för en 3 månaders att äta.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • mammamadeleine

sonen äter oxå ungefär var tredje timma, blir 3 mån nästa vecka, åt varannan timma fram tills för nån vecka sen, jag har helammat men nu får han ersättning på dagarna och jag ammar bara morgon o kväll men dom äter ju tills dom blir mätta så det är ingen fara, det är nog mer ungefärliga siffror, är dom inte hungriga så äter dom inte!

• Marlene B

Båda åt varannan till varje timme dygnet runt fram till 6 månader. Helt i sin ordning alltså.

• Marlene B
    Eliin80 skrev 2008-09-29 10:02:06 följande:
    Undrar hur ofta din 3-månaders flaskbebis äter (om det nu spelar någon roll om man ammar eller ger ersättning). Min dotter äter var tredje timme, och enligt NAN-förpackningen är det för ofta.../Elin
    Skit i förpackningen och testa att ge oftare istället. Låt dottern styra när hon vill äta istället för att lita på ett barnmatsföretag.
  • sunflower30

min 3.5 mån äter ca var 3-4h under dagen, sen evt 1 ggr mellan 20 och 07. Totalt 5-6ggr per dygn. Hon har alltid ätit större volymer än på förpackningen. Strunta i dom siffrorna, de är ett ungefärligt genomsnitt... Huvudsaken e att din unge mår bra o växer :)

• Eliin80

Enligt den här omröstningen verkar det visst vara var tredje timme som är det vanligaste...

/Elin

Svar på tråden Hur ofta äter din 3-månaders bebis?