Vilken storlek är normal? (ang framkalla foton..)
.. är det 10*15 eller är det 11*15 ?
Vill ju gärna att de ska passa i "klassiska" album..
Tacksam för all hjälp o tips!
.. är det 10*15 eller är det 11*15 ?
Vill ju gärna att de ska passa i "klassiska" album..
Tacksam för all hjälp o tips!
I de flesta "gamla vanliga" album är fickorna anpassade för 10x15 bilder.
Men om du beställer bilder från en kompakt digitalkamera är oftast filerna motsvarande 10x13 eller 11x15. Vill du beställa just 10x15 kommer dina bilder att bli något beskurna alternativ få lite vitt på sidorna.
Många ställen verkar numera ha gått ifrån fasta storlekar och har endast så att man kan beställa 10x eller 11x bilder. Sen bild bilderna så långa som bildfilen gör dem.
Och även 10x13 bilder passar ju i 10x15 fotofickor även om det då blir lite tomt på sidorna.
ahaa.. jag har digitalkamera och kommer väl köra på 11*15 då.. Eller blir dom "för långa" isf?
Nån som har en bra sida att framkalla fotona ifrån? Nån speciell ni rekomenderar?
11x15 är ett bra format för just digitalkamera men de passar inte i alla fotoalbum. fujidirekt.se eller postfoto.se har fått bra omdömme i senaste testerna som jag läste om. Jämför priserna inklusive frakt.
ahaa TACK för alla tips! Har aldrig skickat iväg för framkallning innan :) Spännande!
Nu undrar jag bara en sak till :)
Foton som "ligger ner" fast som ska stå upp, redigeras det automatiskt eller måste jag själv "vända bilderna" innan jag laddar upp dom på nån framkallningssida?