• hally

Expanderande gardinstång?

Hej!

Finns det någon här som vet var man kan få tag på expanderande gardinstänger?
    Fungerar som en duschstång så att man kan klämma fast dem inuti fönsterkarmen och inte behöver skruva något alls.

Tacksam för svar och helst inga gissningar och funderingar utan gärna svar från någon som vet
    Jag letar sålänge i alla butiker häromkting.

• Svar på tråden Expanderande gardinstång?
  • Birgitta2

Följer tråden med spänning. Varje gång jag skall borra, blir det fel. Och det blir slutligen fyra hål istället för ett. Så jag vill också gärna ha en sån

• hally
    Birgitta2 skrev 2008-09-29 13:17:58 följande:
    Följer tråden med spänning. Varje gång jag skall borra, blir det fel. Och det blir slutligen fyra hål istället för ett. Så jag vill också gärna ha en sån
    Ja då kan det vara bra med en sån här istället. Vi har vajrar under taket som jag hängt paneler i men nu på hösten-julen-vintern vill vi även ha en liten kappa. Tänkte det skulle vara bra om man då smidigt kunde ta väck alltihopa om somrarna. Dessutom har vi så fula fönster med persienner i och det syns extra väl nu när det är mörkt om kvällarna och man har fönsterlampor tända så jag vill dölja det också
  • Birgitta2
    musli skrev 2008-09-29 20:57:52 följande:
    Ikea har den här! Helt ny-inkommen i sortimentet!www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80149257
    Va bra. Men var står det att man kan bara "peta fast den" utan att behöva borra och så? Sen var den för kort. Maxlängd var 120, själv behöver 170 cm.
  • hally
    musli skrev 2008-09-29 20:57:52 följande:
    Ikea har den här! Helt ny-inkommen i sortimentet!www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80149257
    Jaha, jag som tyckte jag kollade så noga på IKEA, de kanske la in den just efter jag kollat då
    Tack så mycket för tipset!

De skulle passa till 2 av fönstrena men jag behöver också längre.
    Någon som vet av längre sådana stänger?
  • hally
    Birgitta2 skrev 2008-09-30 09:02:01 följande:
    Va bra. Men var står det att man kan bara "peta fast den" utan att behöva borra och så? Sen var den för kort. Maxlängd var 120, själv behöver 170 cm.
    Oh nej, tänkte just att jag hittat gardinstång som skulle passa dej, men jag trodde det var 150 cm du behövde. De finns iallafall på Ohlsons tyger. Men längre än så har jag inte hittat ännu...så nu har jag till 3 av mina 4 fönster.
    Vad ska jag ta mej till med mitt 2 meter breda fönster??
  • Mosaik

varför inte bara använda en duchstång? eller är de för korta?

*stolt mamma*
  • hally

William o Ronjas mamma skrev 2008-10-01 16:29:32 följande:

varför inte bara använda en duchstång? eller är de för korta?
    Ja, jag tycker ju det borde finnas tillräckligt långa, men de jag hittar är himla tjocka och så har de ju så fula fästen, stora runda ringar på sidorna som inte går att täcka med gardinen...lite svårt att förklara...
    Men jag letar på
Svar på tråden Expanderande gardinstång?