• ZettanA

Nån som har kvik kök med bara lådor? hur göra med sopptunna?

Vi är mitt inne i köksrenoveringen.. det mesta är på plats.. nu väntar vi på diverse hantverkare. Märkte nu när vi skulle montera lådorna som är under diskhon att det kommer inte finnas någon plats för sopptunnan..??!!! Är ju bara som vanliga lådor liksom!

Hur har ni gjort??

• Svar på tråden Nån som har kvik kök med bara lådor? hur göra med sopptunna?
  • Viewsonic

Soptunna med lock?

dator heter det. datOR...
  • ZettanA

du menar en som bara står direkt på golvet? No way!! men en bra lösning.. men inte vad jag är ute efter..

• hylero

Vi har nytt kök från Kvik. Nåja, ett år till jul.
    Under diskbänken har vi utdragbart skåp. Dvs En lucka som vi drar ut som en låda. Där finns plats för sopsortering o sopor. Vet inte vad den heter men Stala står det på den.
    Det fungerar jättebra. Ett av det bästa med nya köket.

• ZettanA

men är den lika stor som de andra lådorna?? för den här är det och det finns väl inga sopptunnor som är så låga??

• Lindis 73

Vi har låga fyrkantiga hinkar från Ikea i vårt vaskskåp som också är en låda man drar ut. Iofs är hela köket från Ikea men det borde väl kunna passa ändå??

• hally
    ZettanA skrev 2008-09-29 15:37:05 följande:
    men är den lika stor som de andra lådorna?? för den här är det och det finns väl inga sopptunnor som är så låga??
    Man brukar inte ha vanliga lådor under diskbänken utan man har fronter som ser ut som lådor men inuti är det som en enda stor låda som går hela vägen. Däri kan man ha sopsortering i form av flera "hinkar" som man kan lyfta i och ur. Er kontakt på Kvik borde ju ha informerat er om detta eller vem har planerat och ritat ert kök?
  • ZettanA
    Svar på #5
    men Ikeas skåp so är under diskhon är väl 2 lådor som sitter ihop va? det här är bara en vanlig låda liksom.
  • ZettanA
    Svar på #5
    Kvik har inte samma lösning som Ikea har.. detta hade de inte informerat oss om.
  • hally

Våra grannar har KVIK - kök och de har en utdragbar sopsortering under diskbänken så det finns även om det inte är samma som IKEAs.

Men hur menar du en vanlig låda? En stor låda då eller har ni hemskt djup diskho? Kan du ringa Kvik och fråga, de ska ju veta?

• ZettanA
    Svar på #9
    det är tre lådor under diskhon precis som på de andra skåpen.. den översa sitter fast och är liksom ingen låda. och de andra 2 är vanliga lådor. vi har pratat med dem på kvik och tydligen ska det vara så. konstigt att de har som ikeaköken?
  • hylero

Att det inte passar med Ikea är väl inte så konstigt. Kvik har inte alls samma mått o storlekar.
    Har ni redan satt in köket? Eller tror du bara?
    Vi har fronter som ser ut som 3 lådor men är bara en stor "lucka" att dra ut.

• hylero

Vad säger Kvik om soplösning?
    För det vi har köpte vi av dom, så dom måste väl ha någon lösning på problemet.

• Viewsonic

Kom på att det finns lådor med sopfunktion. I usa hade de inte (där jag var) sopor under diskbänken många. En del hade soptunna vid sidan av och andra hade en sån där stor fejklåda som var sop. Typ lika stor låda som de man har kastruller i. Om ni fattar...

dator heter det. datOR...
  • ZettanA

Det var min sambo som pratde med Kvik om sopplösningen.. eller snarare om hur man monterade ihop de lådorna eftersom det inte medföljde någon beskrivning på just den delen!

Tydligen hade han själv (som sålde köket åt oss) varit till Ikea och köpt ett sånt skåp som de har där och monterat på kviks låda. Annars så ska man tydligen ha flera små sopptunnor á soppsorterings tunnorna på IKea som är pytte små! vissst har vi tänkt soppsortera men jag har inte lust att springa ner till sopptunnan så fort ett mjölkpaket har tagit slut.. Ha ha!!

Nått sett ska vi nog lösa det på !! =0)

Svar på tråden Nån som har kvik kök med bara lådor? hur göra med sopptunna?