• Pysen

Sallad på vitkål och morot...

Jag åt en sallad en gång på en resturang som innehöll vitkål och morötter.. den var supergod..

Men den hade en slags dressing med olja av något slag..

har ni några ideér vad det kan vara för slags dressing/kryddor..??

jag vill gärna prova göra denna sallad hemma...

• Svar på tråden Sallad på vitkål och morot...
  • missteddy

var den som en pizza sallad med morot ?

• Pysen
    missteddy skrev 2008-09-29 16:02:50 följande:
    var den som en pizza sallad med morot ?
    Nej... det var det inte... det är svårt att förklara....*hmmm*
  • Hannajo

Inte coleslaw då? Med typ creme fraiche i?

Elvira dec -04, Oskar juni -08
  • Pysen
    Hannajo skrev 2008-09-29 16:04:12 följande:
    Inte coleslaw då? Med typ creme fraiche i?
    Nej, salladen var inte vit.... coleslaw har jag ätit (mums).. men det var inte det...
  • SMARAGD

åt du möjligen denna på en kinakrog? Det finns en som dem serverar med vitgål o morot, som jag tror att dem har salt peppar o skulle gissa risvinäger i..

• HNA

vitkål finhackad, morötter (rivna), räcker med 1-2 st. blanda i lite olja (raps, oliv), salt, svart peppar, strösocker (1-2 tsk), citron saft (ganska mycket) men inte färskpressad, och en bra klick med vanlig senap. rör om i salladen ordentligt, ,,trampa,, lite med gaffel och låt  den stå ca 30-40 min så blir den mjuk och saftig. jätte god sallad. passar till det mesta så som kött, pizza, ris o.s.v. har gjort den i många år. men var försiktig med salt. det ska inte va för mycket salt. vitkålsallad ska alltid smaka söt-surt. lycka till

• mm m

Låter som råkostsallad , ttyvärr vet jag inte hur man gör. Men den går att köpa på ica (kanske kan kolla innerhållsförteckningen) Men i den är det även paprika. Lycka till

• Pysen

Tack för alla svar...

Kanske var det den som jag åt på en chinakrog

Någon som vet hur man gör den?

Svar på tråden Sallad på vitkål och morot...