• marskattan

Detta är helt sjukt, jag har växt !

Var på VC idag för lite provtagning, mätning, vägning etc..
    Har alltid varit långoch förtsätter att även i vuxen ålder att växa på längden, trodde inte att det var möjligt..

Mellan 15 och 22 års åder var jag 177,5 cm sen växte jag till 178 cm och har haft den längden tills nu.. Mätte mig och var 180 cm i strumlästen .. Jag trodde att sköterskan skämtade så hon fick mäta om mig plus att jag gick in på Apotekets vårdotek och mätte mig där eftersom jag tänkte att de kanske satt "måttbrädan" fel på VC, men nej 180 cm där också..

Mätte mig på hos polisen förra året för att få pass och var där 178 cm..

Trodde verkligen inte att kvinnor kunde växa så, i vuxen ålder..

• Svar på tråden Detta är helt sjukt, jag har växt !
  • Caranlachiel

Hehe grattis, eller vad säger man?

Vecka 16 - and counting!
  • marskattan

Ja vad ska man säga .. Tycker nog att det räcker nu, men så stort problem är det ju inte! Blev bara så paff!

• lurksmulan

Aaaah, jag som  har krympt!
    Det står 176 cm i mitt pass, men nu när jag mäter mig blir jag aldrig mer än 174 cm!

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Caranlachiel
    marskattan skrev 2008-09-29 16:18:21 följande:
    Ja vad ska man säga .. Tycker nog att det räcker nu, men så stort problem är det ju inte! Blev bara så paff!
    Hehe. Jag växte den där 0,5 cm för ett år sedan (då 23 år). Så undrar om jag också får en spurt sen... Hur gammal är du?
    Vecka 16 - and counting!
  • Februarii

Mäh, hoppas nåt liknande händer mig. Jag verkar dock vara 2 cm fattigare efter mina två graviditeter. Fötterna är bredare också så tyngden av graviditeterna har kanske gjort att jag flutit ut i fötterna Jag skulle gärna komma förbi 160 åtminstone

• Leos och Vincents mamma

Åh, jag önskar att jag oxå kunde växa lite. Jag slutade att växa när jag var typ 16 år. Jag är bara 155 cm.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • marskattan

Man tycker ju att man borde krympa eftersom kotorna sjunker ihop lite, men växa när man snart ska bli 33 år *s*..

• Caranlachiel
    marskattan skrev 2008-09-29 16:22:42 följande:
    Man tycker ju att man borde krympa eftersom kotorna sjunker ihop lite, men växa när man snart ska bli 33 år *s*..
    Kanske har du mätt dig på olika tider på dygnet? Mäter man sig på morgonen kan man ju vara flera centimeter längre än på kvällen, då ryggraden sjunker ihop under dagen.
    Vecka 16 - and counting!
  • marskattan
    Caranlachiel skrev 2008-09-29 16:24:27 följande:
    Kanske har du mätt dig på olika tider på dygnet? Mäter man sig på morgonen kan man ju vara flera centimeter längre än på kvällen, då ryggraden sjunker ihop under dagen.
    [/citat]

Mycket möjligt! Men ändå, så här lång har jag nog aldrig varit när jag än har mätt mig
    Februarii skrev 2008-09-29 16:21:52 följande:
    [citat]
    Mäh, hoppas nåt liknande händer mig. Jag verkar dock vara 2 cm fattigare efter mina två graviditeter. Fötterna är bredare också så tyngden av graviditeterna har kanske gjort att jag flutit ut i fötterna Jag skulle gärna komma förbi 160 åtminstone
    Ja mina fötter har också växt, från storlek 40 till 42, dags att ta fram årorna!
  • Caranlachiel

Nä lägg av?! Växer era fötter efter graviditeten? Jag som redan har så jäkla stora fötter. Och dessutom 65 par skor i min storlek! Alla mina vackra skor...

Vecka 16 - and counting!
  • marskattan
    Carrrie skrev 2008-09-29 16:30:31 följande:
    sv.wikipedia.org/wiki/Mellankotskivadu kan variera ca en cm från morgon till kväll. Har du mätt dig vid samma tidpunkt på dygnet?
    Visst kan det variera, men hela 2 cm?? Har som sagt aldrig varit så här lång förut och jag har allt mätt mig på morgonen då med vad jag kan minnas.. Men det är säkert något sånt!
  • marskattan
    Caranlachiel skrev 2008-09-29 16:30:14 följande:
    Nä lägg av?! Växer era fötter efter graviditeten? Jag som redan har så jäkla stora fötter. Och dessutom 65 par skor i min storlek! Alla mina vackra skor...
    Mina fötter har växt utan att jag varit gravid ..
  • Carrrie
    marskattan skrev 2008-09-29 16:35:59 följande:
    Visst kan det variera, men hela 2 cm?? Har som sagt aldrig varit så här lång förut och jag har allt mätt mig på morgonen då med vad jag kan minnas.. Men det är säkert något sånt!
    Ja, jag vet såklart inte varför du har växt men tänkte att det kunde vara nåt sånt. Jag varierar mellan 177 och 178,5cm.
  • Carrrie
    marskattan skrev 2008-09-29 16:37:48 följande:
    Mina fötter har växt utan att jag varit gravid ..
    Det har mina också men ingen graviditet här heller!
  • marskattan
    Carrrie skrev 2008-09-29 16:38:05 följande:
    Ja, jag vet såklart inte varför du har växt men tänkte att det kunde vara nåt sånt. Jag varierar mellan 177 och 178,5cm.
    Fördelen med det är ju att man kan räkna ut BMI efter den längd som passar en *s*..
  • Carrrie
    marskattan skrev 2008-09-29 16:39:58 följande:
    Fördelen med det är ju att man kan räkna ut BMI efter den längd som passar en *s*..
    Haha, så sant så sant!
Svar på tråden Detta är helt sjukt, jag har växt !