Det skär ner mot underlivet!
Hej.
Gravid i v 38. Har nu känt något konstigt för tredje dagen i rad i kroppen. Det känns som om mågot väldigt vasst inne i kroppen vrider om o trycks nedåt mot underlivet, inte alls långt därifrån.
Jag trodde först att det hade något samband med att jag rört mej mkt, som jag gjort första dagen. Men igår kom det efter en vädigt lugn dag som mestadels tillbringades på soffan..
Idag har jag känt det under en promenad med vovvarna (dom var lite för pigga o dragiga i början av prom). Jag har tidigare brukat få sammandragningar under promenaderna om jag inte tar det lugnt, men det verkar ha bytts ut mot detta.
Som jag skrev tidigare så är jag inte säker på att det kommer vid rörelse, men det är svårt att säga eftersom jag försökt att ta det så lugnt hela dagarna.
Detta kommer när jag står o ibland när jag sitter. Står jag upp kan det kännas från att det skär/ilar obehagligt i några sekunder och sen går över, till att det kan skära jättemkt så att jag nästan måste ner på huk för att det ska gå över. Det kan komma väldigt plötsligt.
Oftast håller det på ca 1 timme. Kommer - går, kommer - går osv. Med lite olika intervaller.. Om jag lägger mej ner stannar det av.
Det känns alltså inte som vanliga sammandragningar, att hela magen blir spänd. Inte heller som jag läst m förvärkar, det klassiska "mensvärken" som strålar ut i ryggen.. Utan det ILAR/SKÄR nedåt. Tror faktiskt när jag tänker efter att bebis är vaken när detta händer.. Men jag vet inte.. Kanske inte varje gång..
Är det någon som känner igen dessa symptom??
Har inte hittat något om nån som känner nåt liknande.