• Flutterby

Varför så dyrt med solskyddskräm?

Blir riktigt sur. Ok om man kunde ha den kvar tills nästa säsong, men det bör man ju inte för då är krämen för gammal o skyddar inte längre. *suck* Jag använder inte så mycket, eftersom jag bränner mig himla lätt o därför undviker rent solande, men måste smörja in mig om jag ska vara ute en längre tid. *grrrr*

• Svar på tråden Varför så dyrt med solskyddskräm?
  • Molnet

På apotekets som jag köpte förra året står det att den håller till 2006.

• vanilla

Molnet, tyvärr funkar den inte lika bra nästa sommar i alla fall, det tog ett tag och en del "brändhet" att lära sig. Nu vet jag och behöver i alla fall inte utsätta min dotter för samma sak.

Lessen TS, men jag har inte hittat någon billigare kräm. Köp en så liten förpackning som möjligt, det gör jag. Kanske man kan handla på nätet lite billigare, ska undersöka saken.

/från en som har precis samma problem som TS.

• Flutterby

Tack Vanilla, ja, jag ska också leta på nätet. Ett krav jag har är att den ska vara parfymfri.

• sweetpea

Här i Stockholm finns det en del butiker som säljer bl.a. billiga hudvårdsprodukter - Eden, som finns på några olika ställen, t.ex. De säljer alla vanliga märken men importerade från andra länder, och så här års säljer de även solskyddskräm. Jag köpte Garnier och Nivea för 40 kr/flaskan - enda skillnaden var att texten på flaskan inte var på svenska.

• Flutterby

Tror jag ska köpa Apotekets "Bamse-kräm" med solskydd 30, så kan både jag o lillen använda den. (o innan nå'n skriver att små barn inte ska använda krämer; jag kollade med min BVC-sköterska igår o hon sa att utsatta kroppsdelar, tex händerna, kan man smörja in)

• silverlök

Det är antagligen dyrt för att det är en säsongsprodukt!

• vanilla

Svårt att hitta något bra alternativ på nätet :o( Man vet ju _ingenting_ om krämerna som erbjuds, dessutom är det dyrt i webbshoparna oxå.

Jag går nog till apoteket jag med.

• Flutterby

Nej förresten, jag tar ACO's istället, lite billigare o lite större tub. Jättebra för mig som inte kör bil, för apoteket levererar till ombud, dvs ICA här i byn, gratis!

• CB72

Tycker det är en billig livförsäkring...
    För mig skulle en flaska kunna kosta det dubbla om så vore....

Jag köper en ny varje vår.....

Anser som så,, har man råd att gå på krogen, gå ut å äta, fara utomlands,köpa ständdigt nya kläder,, så har man också råd med en flaska som man köper in en gång per år för ca:95-200:- (beroende på märke här nu).....

• Veran

Jag använder alltid solkrämerna två somrar. Funkar bra för oss! Vi har aldrig bränt oss med en kräm bara för att den är från förra sommaren.... JAg tycker att ni överdriver lite. Man måste väl själv kunna avgöra om man behöver köpa ny varje sommar. Jag tycker 100 kronor är supermycket pengar för en solkräm. Dessutom kanske man behäver flera styrkor.

• Molnet

Jag tycker också att det är lite mycket, speciellt med tanke på att mer än halva tuben/flaskan blir över och måste slängas. Onödigt!

• Flutterby

Sådär, ännu bättre, föräldrarna ska in till sta'n nu o köper en tub åt mig!

• JsN

*försöker frenetiskt minnas varför man skulle kassera öppnade solskyddskrämer när säsongen var över*

• Veran

JsN: Kanske för att solskyddsfabrikanterna vill tjäns så mycket pengar som möjligt på oss ?

• Fru Indosaurie

oj, jag brukar alltid använda samma solskydd nästa år om det finns kvar i flaskan.
    Har aldrig bränt mig för det..

typiskt =)

Svar på tråden Varför så dyrt med solskyddskräm?