• mmelody

Någon som har en OrbiTrek / Crosstrainer ?

Jag har länge velat haft en OrbiTrek, och imorgon ska jag åka och kolla på en OrbiTrek Platinum :) Min önskan är att jag ska rasa i vikt när jag börjar med den, jag är medlem på viktklubb.se, och äter 1200 kcal per dag.

Det jag undrar är, Har ni nå erfarenheter från att använda en OrbiTrek ? Goda som onda erfarenheter. För er som de funkade på, hur mkt gick ni ner i vikt ? Hur mkt körde ni per dag ?

Hoppas nån svarar iaf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 23:36
    Nu har jag köpt mig en OrbiTrek Platinum

• Svar på tråden Någon som har en OrbiTrek / Crosstrainer ?
  • Xantippa85

Jag har en och tycker faktiskt den är riktigt rolig!! :)
    20-30 minuter om dagen framför tvn har jag börjat med!!

• Marre

Well, jag hade också drömmen om att gå ner en massa med den... Vet inte om det är något mer man måste göra med den efter att man monterat den... Typ använda den eller nåt!?

Nej, allvarligt talat. Jag använde min flitigt i några månader iallafall. Började med 10-15 minuter per dag och arbetade upp mig mot en halvtimme varannan-var tredje dag. Sen blev jag sjuk i flera omgångar och sen dess har den tyvärr stått oroväckande stilla. Men planen är att sätta igång och använda den nu när det blir kallt och mörkt ute=Inget skönt promenadväder. Den känns iallafall väldigt effektiv när man använder den!

• mmelody

Åh :) Jag testade en sån i somras på semestern i finland, och jag tycker att dem är jättesköna ett stort plus är ju att man förhoppningsvis kommer gå ner i vikt ! den tränar verkligen alla partier på hela kroppen ååh, längtar tills imorgon då jag ska kolla på en.. ^^ har du några kilon som du vill gå ner ?

• mmelody

Marre: aah okeej. aa jo den känns ju riktigt effektiv dessa jäkla förkylningar alltså usch, då kan man ju verkligen inte träna..

• Verbalize

jag köpte en i da.... stod 10 min till idol sen palla jag inte mer.... mjölksyra i benen o flåset va INTE det bästa haha men skoj va det.... så nu ska jag köra 10 min i ca 1 vecka o arbeta mig upp till ca 30-40 min....

här ska brännas fett minnsann

Det blir inte bättre än du gör det... så dä så!
  • MammasälskadeMinna

Jag hade en sådan men sålde den eftersom den blev stående efter ett tag.. Men det var effektiv och man blev svettig... Men ett stort minus var ju att den inte allt var ljudlös, lät mycket!

Men om du vet att du kommer använda den så tycker jag att du ska köpa en.

• mmelody

Mina 3 M: Åååh, fyfasen va naaaajs jaa, de är smartast att göra så har du några kilon som du vill gå ner, eller kör du bara för den mentala träningens skull ? :P

• stolpen

Jag har slitit ut 2 st!!!! Älskar!!! Tyvärr fick den bortprioroteras pga platsbrist.
    jag körde 40 min. varje kväll efter att lillan somnat. Kanonavkoppling och supersnygga armar!!!

• Verbalize
    mmelody skrev 2008-09-29 22:20:35 följande:
    Mina 3 M: Åååh, fyfasen va naaaajs jaa, de är smartast att göra så har du några kilon som du vill gå ner, eller kör du bara för den mentala träningens skull ? :P
    eg är jag nog normalviktig (el enl bmi så ligger jag normalt till) men jag vill ner 5-7 kg för att själv känna att det känns bra..... jag fick min 3:e son för 5 ½ månad sen så man har ju en fettsäck till mage.... sen vill jag bara typ strama upp resten
  • Verbalize

Hmmm tyckte inte min lät så gräsligt högt ändå

• mmelody

Mina 3 M: Okeej jag vill gå ner typ 50-60 kg, ja det är sant ! ;-/ hoppas att den inte låter ALLTFÖR mkt :P

• Verbalize

näää tyckte inte den lät så mkt alls.... jamen man måste ju börja någonstans o det här är en bra start... kör så det ryker (men försiktigt annars tröttnar man nog) o man ska inte gå ner för fort heller.... jag va med i viktväktarna innan jag blev gravid med den sista o det ska jag börja äta nu igen fast inte räkna points till punkt o pricka

• mmelody

Mina 3 M: Jaa, precis jo, man ska nog va lite försiktig i början, men om man har bra musik att lyssna på eller nåt på tv att glo på så ska de nog gå finfint usch, jag hatar points :P varför krångla till det liksom ;P

• Verbalize
    mmelody skrev 2008-09-29 22:57:16 följande:
    Mina 3 M: Jaa, precis jo, man ska nog va lite försiktig i början, men om man har bra musik att lyssna på eller nåt på tv att glo på så ska de nog gå finfint usch, jag hatar points :P varför krångla till det liksom ;P
    äsch det är inte krångligt.... nu ska inte jag räkna points den här gången bara komma in i rätt tänk igen
  • Xantippa85
    mmelody skrev 2008-09-29 22:57:16 följande:
    Jag kan tipsa om sex and the city boxarna, Spela dom på datorn med hörlurar till, då slipper du höra oljudet från maskinen, ditt eget flås och dessutom är ett avsnitt perfekt träningslängd! ;)

(om jag hör mitt eget flås blir jag automatiskt dödstrött och kliver av) haha
  • ior1979

Jag har en cross trainer som jag använder under tiden på året då det är mörkt ute. Kör ca 45 min varje kväll.

Här kommer mitt tips, lova att inte skratta!!!
    Jag kör i lite för små och lite för tighta kläder till
    Top model 10. Blir väldigt motiverad

Dessutom har jag köpt handledsvikter som jag använder istället för hantagen på maskinen, då tränar jag fram och baksida på armarna lite extra. Jag är skitnöjd med min maskin!!!

Lycka till

• mmelody
    Xantippa85 skrev 2008-09-30 08:19:40 följande:
    Jag kan tipsa om sex and the city boxarna, Spela dom på datorn med hörlurar till, då slipper du höra oljudet från maskinen, ditt eget flås och dessutom är ett avsnitt perfekt träningslängd! ;) (om jag hör mitt eget flås blir jag automatiskt dödstrött och kliver av) haha
    hahaa, naaajs joo, men jag tycker inte den låter så mkt

KÖPTE EN ORBITREK PLATINUM IDAG
    Jag va dödstrött efter 10 minuter ! haha
  • mmelody
    ior1979 skrev 2008-09-30 14:06:24 följande:
    Jag har en cross trainer som jag använder under tiden på året då det är mörkt ute. Kör ca 45 min varje kväll.Här kommer mitt tips, lova att inte skratta!!!Jag kör i lite för små och lite för tighta kläder till Top model 10. Blir väldigt motiverad Dessutom har jag köpt handledsvikter som jag använder istället för hantagen på maskinen, då tränar jag fram och baksida på armarna lite extra. Jag är skitnöjd med min maskin!!!Lycka till
    men shiiiit, 45 minuter vilket träningspass :P jag körde 10 minuter idag, och jag va helt slut ! köpte den också idag
Svar på tråden Någon som har en OrbiTrek / Crosstrainer ?