• mia1980

PowerRaid...

Hur många är det som ger detta till sina små älsklingar(menar nu små barn runt 1-4 år)???

Har sett massor med barn i den ålder som dricker detta men det är det sista jag skulle kunna tänka mig att ge min son. Det går väll lika bra med vatten eller juice??

Hur hade ni reagerat om ni såg ett så pass litet barn dricka PowerRaid?

• Svar på tråden PowerRaid...
  • Bödvodankas mamma

ALDRIG i min lilla låda att jag skulle ge det till min dotter. Det ser ut, luktar och smakar som något ur en kemikalielåda...

Dessutom så är väl det skapat som en sportdryck, lämpat för energipåfyllning efter en bra stunds hård fysisk aktivitet. Jag har sett barn och vuxna dricka det som vanlig törstsläckare... Jag kanske är rabiat, men jag tycker att var sak har sin plats. (Och det gäller också Pripps energidryck, som visserligen är en bra sportdryck, men som jag inte tycker har någon annan plats i dryckesvärlden.)

Det jag dock blir ännu argare över är små barn som dricker Red Bull. I mitt tycke alldeles för mycket koffein för någon som växer!

• mia1980

Är mitt inlägg osynligt för andra???

Eller ni tycker att det är helt acceptabelt att ge energidryck till barn??

• MayaS

Nej... barn ska inte dricka energidrycker.... enligt mitt tycke så funkar vatten alldeles utmärkt... vid törst alltså... nu är jag väldigt anti-saft oxå så det är inte ofta mina barn får detta.... däremot får de läsk, mjölk och vatten.... min dotter gillar "bubbelvatten" så det köper jag gärna...

• melles mamma

skulle inte ens dricka det själv Absolut inte ge till ett barn!

• MansonDust

Barn ska inte dricka sånna saker.

• cilla5

Nä inget sånt här inte!! Brukar göra egen sportdryck till dottern när hon tränar innebandy och den består bara av vatten och druvsocker! (hon är snart 7år)

Vet inte hur det är med just powerade men andra energi och sportdrycker står det ju faktiskt med varnings text att det ej bör ges till barn och gravida!!!

• mia1980

Håller precis med er.
    Undrar hur föräldrarna tänker när dom ger dessa drycker till ett barn.

• mia1980

Har mailat till Coca-cola company sverige och frågat hur dom ställer sig till detta men ännu ej fått svar.
    På hemsidan där står det inget om Powerrade och barn... Dom kanske tycker att det är okej att man ger det till barn men det får vi INTE hoppas på.

• mia1980

"Powerade är en sportdryck som innehåller salter för att återställa kroppens
    vätskebalans efter hård prestation.
    Produktern är alltså ingen energidryck som ska "pigga upp" , utan den är
    till för att kroppen ska återhämta sig snabbare efter en hård prestation."

Detta är vad jag fick av dom, inget om det är bra/dåligt för barn. Men barn ska ju inte ha i sig så mycket salter och har sällan svårt att återhämta sig från en hård prestation...

Svar på tråden PowerRaid...