• Anonym (ledsen)

Livmodertappen längre ner efter förlossning och slapp...

Födde barn för tre månader sedan, en relativt okomplicerad förlossning som krävde några stygn. På efterkontrollen sa min bm att livmodertappen sitter längre ner än tidigare, men hon sa inte så mycket mer och min son var orolig så jag var okoncentrerad. I övrigt var allt ok och hon kände efter att jag kunde knipa. Jag känner ibland som en "tyngd" i slidan, kanske det som är livmodertappen?

Igår hade jag och min man samlag för första gången efter förlossningen och jag kände knappt nånting (inte han heller), dessutom kändes det som att det "glappade" varje gång han drog bak snoppen under samlaget. Jag har iofs fuskat en del med knipövningarna, men jag trodde verkligen inte att jag var så här slapp.

Är hoppet ute för mitt underliv? Går det att "få upp" livmodertappen igen med knipövningar?

• Svar på tråden Livmodertappen längre ner efter förlossning och slapp...
  • gaffsan

Tre månader är väl inte så lång tid. Ett barn på ca 3 500 är väl lite större än din mans snopp eller.? Ta det lugnt och knip . det brukar rätta till sig.Ge det lite tid.

• gaffsan

Är det ingen mer som har någon åsikt? Hallå !!!

• gaffsan

Att inte så många svarar ,beror nog på att detta är ett vanligt problem men du har varit modig att ta upp det kram

• Anonym (me too)

Jag har haft precis samma problem efter min förlossning, och det tog nog över ett halvår i alla fall innan jag kände att jag blivit "tightare".
    Att livmodertappen sitter längre när beror antagligen på att musklerna i slidans vägg är uttänjda och förslappade, och det kan också åtgärdas med knipövningar.
    Knipkulor är ett tips, men var inte orolig om du inte alls kan hålla kvar dem i början, man kan behöva ligga ner när man har de inne den första tiden.

Skittråkigt med knipövningar, men det är verkligen värt det!

Lycka till!!

• Anonym (ledsen)

Tack för era svar! Jag ska ta och köpa knipkulor och prova med dem så hoppas jag att det ska bli bättre. Jag är mer hoppfull nu iallafall!

• gaffsan

Var inte ledsen. Det är bara hittepå att man föder barn och tre veckor senare är man sexsymbol Kram

Svar på tråden Livmodertappen längre ner efter förlossning och slapp...