• demokrati tack

Jättestora halsmandlar!!!!!

Min dotter har otroligt stora halsmandlar. Ingen feber, inte ont , ingenting, förutom att det låter som om hon har halsfluss, sådär grötigt ni vet. Men det är inte halsfluss heller.

Hon var på vårdcentralen igår och läkaren tog ett prov med en tops i munnen, och skulle ringa på fredag med svar.

Någon annan som haft samma sak? Alltså bara förstorade halsmandlar...

• Svar på tråden Jättestora halsmandlar!!!!!
  • SaT

De kan ha halsfluss utan att visa något, det hade min kompis son. Vi upptäckte en dag att han hade bamsestora mandlar, så de åkte till BVC, och det var halsfluss! Märktes inte alls på honom.

• vb21

så har vår dotter, har haft en tid nu, försökte få tag på barnläkaren här men dom hade stängt denna vecka...
    hon har inte ont eller så, tycker hon äter lite sämre dock...

• demokrati tack
    SaT skrev 2008-09-30 08:25:12 följande:
    De kan ha halsfluss utan att visa något, det hade min kompis son. Vi upptäckte en dag att han hade bamsestora mandlar, så de åkte till BVC, och det var halsfluss! Märktes inte alls på honom.
    Okej, fast hon har haft detta i säker två månader, om inte mer. Borde ju ha visat nånting på den långa tid, men vi får se när läkaren ringer på fredag.
  • Headrush

Sånt där prov ni pratar om (StrepA) visar bara om man har en bakteriell halsinfektion... Man kan även få detta genom virus och då visar vanligen inte proverna något.
    Min dotter har haft två halsfulsser orsakade av virus. Hennes tonsiller blir också gigantiska och illröda!
    Men tyvärr så kan man ju inte behandla virus med antibiotika så det är bara att vänta ut det i så fall.

• SaT

Det finns ju de som har stora mandlar. Min dotter fick operera bort sina.

• Anonym

Efter jag hade halsfluss en gång så gick mina halsmandlar aldrig tillbaks till liten storlek, gick med jättestora halsmandlar i ett halvår innan jag fick en tid att operera bort dem. Och då hade vi fått tjata som tokar innan. Dem var verkligen jättestora, jag fick en helt annan röst, kunde inte andas om jag inte ständigt gick o "spände upp halsen" så det vart mer utrymme att andas. När jag gapade och visade folk hur stora de var så backade de bara o ojade :P Jätteskönt att få dem bortskrapade!

Svar på tråden Jättestora halsmandlar!!!!!