• Anonym (degmagen)

Någon som har plastikopererat magen efter graviditet?

Jag har två barn, den minste är strax över 1,5 år. Jag är inte överviktig och är väl hyfsat vältränad. Problemet är att jag har en skrynklig hemsk skinnpåse på magen efter andra graviditeten,och jag hatar den! Jag mår dålig bara jag ser den.
    Är det någon här som har opererat sig för samma problem? Hur var operationen, är det jobbigt? Blev det bra efter? Berätta!

• Svar på tråden Någon som har plastikopererat magen efter graviditet?
  • Anonym

Jag har inte gjort det men, innan du gör en operation har du bestämt dig för att 2:an är din sista? För om inte kanske en operation är väldigt onödig eftersom du då kanske får lov att göra om operationen igen.

• Caranlachiel

Vet inte om det är exakt samma anledning... Men efter min systers tvillinggraviditet så töjdes hennes magmuskler ut så mycket att de aldrig skulle kunna återfå sin gamla form genom träning. Därför kortade hon musklerna genom en operation, tror hon möjligtvis tog bort lite hud samtidigt också. Ser fint ut nu!

Vecka 16 - and counting!
  • Anonym (degmagen)

Javisst, vi är väldigt säkra på att vi inte vill ha fler barn. Sen kan man ju aldrig vara 100% säker på vad som händer i framtiden, men jag har alltid sagt att jag vill ha två barn, och det känns fortfarande som ett väldigt bra beslut.

• Anonym (degmagen)

Caranlachiel- Tror inte jag har så stor problem med musklerna (men det kanske jag har utan att veta) det är mest skinnet. Betalade hon sin operation själv, eller gick det via landsting? Var det jobbigt efter? Är det länge man inte kan röra sig?

• Karisma

Såg nyligen på tv en som gjort magplastik (lr vad de heter) hon tyckte det gjorde ont.

Hon hade tidigare gjort k-snitt men det var värre smärta vid magoperationen. Hon sa att visste hoon hur ont det skulle ha gjort så skulle hon aldrig ha gjort det igen, MEN samtidigt så berättade hon efteråt hur otroligt lycklig hon var nu när magen var fixad till, hon kände sig som en ny människa.

Om min mage nu inte går till sig, så kommer jag definitivt kolla upp priser på magplastik. Jag måste ner i vikt innan jag ser hur den blir efter 2 snitt.

/K

• Anonym (??)

Lägg pengar på annat.....lär dig älska din kropp

Har en skrynklig mage med daller som aldrig kommer att bli vältränad med magrutor utan förbli likadan, jag tränar 3-4 ggr i veckan .....men jag har accepterat att så här ser jag ut...

Det kom redan med barn nr 1 stor mage, viktuppgång och dessa blålia bristningar.....och sedan slutade det i snitt på tvären..

samma visa med nr 2 men inte lika märkbart....men även då slutade i snitt på tvären....

som sagt den ser gräslig ut men den har innehållit 2 barn....
    så det är bara att gilla läget!!!

• Anonym (degmagen)

Anonym (??)
    Det vad jag helst vill, lära mig älska min kropp. Det är ju vad det går ut på.
    Men hur lär man sig det?

• Anonym (??)

Genom att intala sig själv att man är vacker och acceptera läget, komma till insikt att magen har burit det vackraste på jorden dina barn.

• Anonym (degmagen)

Ja, det låter enkelt, men tyvärr fungerar det inte lika enkelt i verkligheten för mig.

• Mamma till R o A

Jag kommer att göra en bukplastik när jag har gått ner 12kg till. Har hittills gått ner 15kg och magen ser hemsk ut. Mitt största problem är att huden hänger över naveln som blir röd och irriterad och luktar skunk. Sen hänger magen och det blir rött och irriterat i vecket.

Förhoppningsvis så kommer jag göra en bukplastik i vår.

• Anonym (rynkfri)

Flera svarar att du ska lära älska dig själv. Ett sätt är att låta dig själv vara det bästa du kan. Vi betalade 60 000 kr för vår bil. Och jag kände att min egen kropp var värd MER än en bil. SÅ. Jag har idag tarmarna på insidan ( magmusklerna hade gått isär och magen putade som om jag var i sjätte månaden) och skrynklorna är borta! Förut kände jag mig tjock, trots att jag inte var det och hade problem med långa perioder av självsvält och vansinnesträning. Nu är jag sundare. Jag bor i min kropp nu. Inte i någon annans. Ge dig själv det du är värd!

• Anonym

Anonym (rynkfri) skrev 2008-11-19 22:07:36 följande:

Flera svarar att du ska lära älska dig själv. Ett sätt är att låta dig själv vara det bästa du kan. Vi betalade 60 000 kr för vår bil. Och jag kände att min egen kropp var värd MER än en bil. SÅ. Jag har idag tarmarna på insidan ( magmusklerna hade gått isär och magen putade som om jag var i sjätte månaden) och skrynklorna är borta! Förut kände jag mig tjock, trots att jag inte var det och hade problem med långa perioder av självsvält och vansinnesträning. Nu är jag sundare. Jag bor i min kropp nu. Inte i någon annans. Ge dig själv det du är värd!
    Håller med helt och hållet! Kroppen är ju det viktigaste vi har, så varför må dåligt över något som går att ändra? Och ganska många tar dyra lån för att tex ha en fin bil, som om det vore vikigare?!
Svar på tråden Någon som har plastikopererat magen efter graviditet?