Mam2ma skrev 2008-09-30 09:26:17 följande:
ska mn inte ha typ sånt i åtanke i fall de sitter still o inte rör sig osv..min son e ju 10 mån o sitter still i vagnen, blir inte han kallare snabbare än mej då som går o rör på sej
Det beror ju på hur varm din son är av sig. Mina barn är supervarma av sig och jag har en tendens att klä på dom för mycket, bara för att jag är lite frysen av mig

Idag på morgonen hade vi -2 grader och jag har en tjockt fodrad fleeceoverall, tjock fleecefilt och en fäll som dottern 5 månader ligger på - nu när hon ligger ute i vagnen och sover.
Kommer nog inte att plocka fram vinteroverallen än på ett tag, får nog bli ett par minusgrader till först - speceillt om hon ligger/sitter i vagnen med åkpåse eller dylikt.
Ett bra tips är att känna på sonen när ni varit ute och kommer in - känns han kall? I så fall kan det ju vara idé med vinteroverall. Annars är det ju bra som du gör nu

Alternativt är att ta en tjockare fleecetröjja under jackan och tjockare vantar och mössa - det är ju oftast på överkroppen, händer och fötter man fryser om. Sätter du på honom overall så märker du ju då oxå om det blir för varmt - då är han ju svettig - så det är bara att prova sig fram